הגן החדש מתקרב? כך הילד שלכם יעבור את ההסתגלות בקלות

החופש בעיצומו ותחילת השנה מתקרבת, אבל להמון ילדים תחילת השנה תהיה זמן הסתגלות, בין אם זה הגן הראשון או מעבר לגן עירייה חדש. במיוחד לקראת הרגע שכל ילד והורה חושש ממנו אספנו לכם כמה טיפים שיכינו אותם למעבר מבעוד מועד ויקלו על התהליך. בהצלחה!

ילדה הולכת לגן
הסתגלות לגן | צילום: Shutterstock

הילד שלנו נכנס לגן חדש, והשינוי עבורו הוא אדיר. בין אם זה הגן הראשון או מעבר לגן עירייה, כל שינוי לילד דורש הכנה, כי כמו שלנו המבוגרים שינויים מלווים בחששות, החשש עבור תינוק או ילד קטן שממילא מתנהל בחוסר ודאות, הוא כפול. החופש הגדול כבר בעיצומו וזה הזמן לחשוב על ההסתגלות ועל הדברים שאפשר לעשות כדי לעבור אותה בקלות.

תפגישו

גם אם זה הגן הראשון וגם אם זה ילד שעולה לגן עירייה, תבקשו מהגננת כמה טלפונים ותצרו קשר עם הורים שעתידים להיכנס לגן, תפגישו אותם עם הילדים שלהם בשבוע-שבועיים לפני תחילת השנה. החברים החדשים יהיו מוכרים וזה ייתן לילד ביטחון.

תעצימו

גם תינוק וגם ילד שעולה לגן עירייה צריכים להרגיש ביטחון ושיהיה להם משהו שיעצים אותם בתוך המקום החדש והלא מוכר שהם נמצאים בו. אז אם זה תינוק קטן חפץ מעבר יכול מאוד לעזור, לתת להם תחושה מוכרת במקום חדש, ואם אין לו עדיין חפץ מעבר תתחילו לתת לו אחד כזה (או כמה) ותחשפו אותו לאפשרות שיש משהו שיכול לנחם אותו כשאתם לא בסביבה. אם זה ילד שעולה לגן עירייה, תיתנו לו במהלך השבוע לחלק משהו לילדי הגן, אם זה עוגיות או שלוקים, לתת לו דרך לייצר אינטראקציה ולהרגיש מועצם במקום חדש.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילד מחלק ממתק לילדה
להעצים את הילד | צילום: Shutterstock

תיפרדו

התינוק הולך לקבל טיפול מאנשים שהוא לא אתם במהלך היום, אז במיוחד אם זו תהיה הפעם הראשונה שאתם נפרדים מהתינוק לכמה שעות, תדאגו לפחות שבועיים לפני תחילת השנה להשאיר אותו כמה פעמים ללא הנוכחות שלכם, אם זו אחיינית מספיק גדולה ואחראית שיכולה לשמור עליו או בייביסיטר שאתם סומכים עליה.

תסבירו

תדברו ותסבירו להם לפחות שבועיים לפני מה מחכה להם, תבקשו מהצוות ומההורים לשלוח תמונה של הילד שלהם ותמונה של אנשי הצוות ותראו כל יום לילד מי הולך להיות איתו בגן. גם אם זה תינוק הוא יגיע ויקשר פרצופים. תספרו להם שהולך להיות להם סדר יום, שהם ישחקו עם ילדים חדשים וכמה כיף הולך להיות להם.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך