זה לא פשוט לשים תחתונים: 5 טעויות נפוצות בגמילה מחיתולים

גמילה מחיתולים זה מפחיד, בעיקר אותנו, ובגלל שגם אנחנו בורג חשוב בתהליך המרגש שהפעוט שלנו עובר, יש כמה טעויות נפוצות שאם נימנע מהם נוכל לקצר את התהליך

פעוט בשירותים
גמילה מחיתולים | צילום: Shutterstock

גמילה מחיתולים היא אבן דרך בעצמאות של הפעוט שלנו. עם זאת, מדובר באקט מפחיד, אבל בעיקר אותנו, ובאופן טבעי הלחץ מוקרן כלפי הפעוט שלנו. בלי לשים לב אנחנו מתנהלים בצורה בה אנחנו בטוחים שככה זה יקרה מהר, אבל קורה בדיוק ההפך. אלה 5 הטעויות הנפוצות שאנחנו עושים בגמילה מחיתולים ועלינו להפסיק אותם.

תדירות

אנחנו כל כך לחוצים שיברח לו שאנחנו מוצאים את עצמנו לוקחים את הפעוט לשירותים כל כמה דקות בודדות ולוחצים עליו להתפנות.

לא תוכלו להימנע מזה, חלק מהלמידה שלהם וההבנה מתי הם צריכים ללכת לשירותים ומתי לא זה שלב הבריחות. כדי שלא יהיו רק בריחות - בהתחלה הפעמים היזומות שאתם לוקחים לשירותים יהיו כל עשרים דקות עד חצי שעה כי פעוט שנגמל מתרגל את יכולת האיפוק למשך זמן ארוך.

כתבות נוספות:

תפסיקו לשאול אותם

לשאול פעוט כל כמה דקות אם יש לו פיפי לא יגרום לו להגיד כן אלא רק ילחיץ אותו ויגרום לו להתרחק מהתהליך. באופן כללי, אין צורך לשאול אלא פשוט לקחת, גם כי הרבה פעמים התשובה לא תהיה תואמת את המציאות וגם כי זה השלב שהוא צריך הכוונה, אז כשאתם מרגישים שעבר מספיק זמן תתנו לו יד ותודיעו לו שעכשיו הולכים לשירותים.

גמילה מחיתולים
גמילה מחיתולים | צילום: Shutterstock

התגובה כשבורח

בכל פעם שבורח לפעוט שלנו אנחנו נלחצים, והם מושפעים מהתגובה שלנו ואז האפשרות שיקרו שתיים מהאופציות הבאות הן גבוהות - או שהוא יבין שזה מפעיל אתכם וגורם לתגובה רועמת וימשיך לעשות את זה כדי להוציא מכם את התגובה הזו או שזה ילחיץ אותו ויוריד לו את הביטחון עד כדי תחושה שהוא בעצמו לא מסוגל.

כשנכנסים לתקופת גמילה אנחנו צריכים לקבל בלב שלם את זה שיברח להם, שאנחנו נדרשים לכוון אותם נכון ולהיות בשיא הסבלנות שלנו, כל אלה יקצרו את תהליך הגמילה באופן משמעותי.

להימנע משתייה

המחשבה שאם הם ישתו קצת תאפשר לכם לפנות אותם לשירותים בזמן ולהימנע מבריחות על פניו נשמעת נורא הגיונית, בפועל היא לא נותנת לפעוט שלכם להתאמן ולהתפנות מספיק ולא רק שהוא עלול להתייבש אלא גם נאריך את הגמילה. הבריחות יקרו, ולא רק שהן יקרו, הן גם חשובות לתהליך, תחבקו כל בריחה ותדעו שזה עוד צעד לשינוי תפיסה אצל הפעוט שלנו. לא נעים להם שבורח להם ואם נכיל את זה, הם יבינו מהר יותר שמקום הצרכים הוא בשירותים, אז תנו להם לשתות הרבה ובתהליך הגמילה תדאגו לפנות אותם בתדירות מספקת לשירותים.

לדלג על סיר

נכון שאחרי זה המעבר בין סיר לאסלה דורש עוד שלב ובתאוריה הכי קל זה לקפוץ ישר לאסלה. אבל עבורם יש משהו מאוד מאיים בדבר הזה שגדול עליהם בכמה מידות. תדמיינו את עצמכם יושבים על אסלה ענקית שגבוהה מכם וכשכבר הצלחתם להתיישב, מרגיש שכל רגע אתם עלולים ליפול פנימה, זו לא תחושה מזמינה, והמטרה בהתחלה היא לתת להם את כל הכלים להרגיש בנוח. עם הסיר שמותאם לגודל של פעוט, הוא ירגיש בנוח לשבת עליו, וגם תינתן לו האופציה להתפנות באופן עצמאי.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך