בואו נשבור כמה מיתוסים על שינת תינוקות

בטוחים שאם נאחר את השינה שלהם הם יקומו מאוחר? ואולי אם נאכיל אותם ממש צמוד לשינה הם יחזיקו יותר זמן בלי אוכל? זה הזמן לעשות סדר בכל מה שקשור לשינת ילדים

ישן כמו תינוק
ישן כמו תינוק | צילום: Shutterstock

המשפט "ישן כמו תינוק" קיבל פרשנות שגויה לחלוטין, ואת זה מגלים ההורים הטריים. הם אולי נראים כל כך שלווים בזמן שהם ישנים, כאילו העולם עצר מלכת, אבל זה בדרך כלל לא מחזיק יותר מדי שעות עד שהם קמים שוב. אז בואו נשבור כמה מיתוסים, לפיהם הורים בטוחים שישיגו שינה טובה יותר לקטנטן שלהם וגם לעצמם.

 

אם נאחר את שעת השינה שלהם הם יקומו מאוחר יותר

לחץ שינה הוא רגע השיא בו תינוק וילד צריך לשכב לישון, ואם נאחר את ההשכבה שלהם למרות שהראו סימני עייפות, לחץ השינה ירד, הם יכנסו לעייפות יתר, כניסה לשינה איכותית תהיה מאבק עבורם והם לא יוכלו לייצר שינה רציפה וארוכה מספיק. השעה האידיאלית להכניס תינוק לישון היא בין 20:00-18:30.

אם נוריד את מספר התנומות ביום הם ישנו רצוף בלילה

תינוק בחודשים הראשונים של חייו זקוק לכמה שיותר שינה במהלך היום ולאחר מכן לפחות ל-3-2 תנומות ביום עד גיל 9 חודשים. אם נמנע את התנומות האלה במהלך היום הם יגיעו לערב מותשים ועייפים מדי וסיטואציה כזו בהכרח תשפיע על שנת לילה איכותית, תגרום לקשיי הירדמות והתעוררויות מרובות בלילה. כי תינוק שישן טוב ביום ישן טוב בלילה.

תינוק ישן
תינוק ישן | צילום: Shutterstock

להאכיל תינוק צמוד לשינה על מנת לגרום לו לסחוב יותר שעות שינה ללא אוכל

נצא מנקודת הנחה שהתינוק לא נרדם במיטה עם בקבוק, מצב שדורש התייחסות שונה, אלא לתינוק שאוכל ומיד לאחר מכן נכנס למיטה ער. אם ניתן לתינוק אוכל וישר נשים אותו במיטה לישון, הוא עלול להיתקל בקשיי הירדמות והתעוררויות מרובות מכיוון שהאוכל יעלה או יהיה "כבד" ויגרום לו לאי נוחות. מומלץ לתת לתינוק לאכול חצי שעה לפני שהוא נכנס למיטה על מנת לאפשר לגוף שלו לעכל ולהוריד את האוכל ובכך להכניס אותו למיטה נינוח.

כמובן שאם נאכיל תינוק ב-18:30 או ב-19:00 זה ממש לא ישפיע על השעה בה הוא יתעורר בפעם הבאה לאכול, וכאן נרוויח שינה הרבה יותר איכותית אם ניתן לו להוריד את האוכל על הטרמפולינה או בידיים לפני שהוא נכנס למיטה. כך גם נאפשר להם גם קצת זמן איכות רגוע יחד לפני שנפרדים ללילה טוב.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך