מגדלים ילד עם כלב? יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת

לא פעם דובר על היתרונות של גידול ילדים עם כלבים. ואם גם אתם רוצים לגדל את הבייבי שלכם לצד חיית מחמד יש כמה דברים שחשוב שתדעו

כלב וילד קוראים יחד סיפור
כלב וילד קוראים יחד סיפור | צילום: shutterstock

הרבה מאיתנו מגדלים את הילדים ביחד עם כלב כחיית מחמד, כאשר ברוב המקרים הכלב היה הבייבי שלנו עוד הרבה לפני שהבייבי האמיתי הגיע. רבות דובר ונכתב על היתרונות של גידול ילדים עם כלבים כבר מלידה, אך מעבר לכיף של הגידול המשותף והדברים החשובים שהילד יכול ללמוד ולהתפתח בעקבות העובדה שהוא גדל עם כלב, ישנם דברים שחשוב שתדעו ותבצעו.

לא זה לא

ממש כמו שאתם מלמדים את הילד שלכם שלא יעשו לו דברים לא נעימים ושיבקש שיפסיקו ושגם לא יעשה לאחרים דברים לא נעימים - כך גם עם הכלב. כלב שלא רוצה ליטוף או משחק צריך לאפשר לו להתרחק ולנוח ולא להכריח אותו. כמו כן, חשוב להסביר לילד ולהראות לו איפה לכלב נעים שמלטפים אותו ואיפה פחות, אילו סימנים מראים שנעים לו - קשקוש בזנב, שכיבה על הגב וחשיפה של הבטן, לעומת קולות שמראים שפחות נעים לו - חשיפת שיניים, זנב בין הרגליים או יבבה.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

כל אחד והמקום שלו

לכם יש את חדר השינה שלכם, לילד יש את חדר המשחקים שלו, לכלב צריך להיות המקום שלו והוא כלוב אילוף. כלוב האילוף הוא החדר של הכלב, המרחב הבטוח שלו בו הוא יכול להירגע ולנוח. הוא מיועד גם בשביל שאתם תוכלו לאלף אותו ולהרגיל אותו להתנהלות בבית וגם בשביל שיהיה לו מקום ללכת אליו כשהוא רוצה את השקט שלו הרחק מכולם.

כלב וילדה משחקים
כלב וילדה משחקים | צילום: shutterstock

לא כל ליקוק הוא טוב

ליקוק הוא דרך של הכלבים להראות חיבה וסביר להניח שהם ילקקו את הקטנטנים לא מעט. ליקוקים זה טוב ונעים, עם זאת חשוב מאוד לשים לב שהם לא מלקקים פצעים פתוחים שלהם שכן ליקוק זה דווקא יכול להוביל להתפתחות של זיהום במקום.

ליטוף לא תמיד מרגיע

אם הכלב שלכם בלחץ או מפחד, דווקא ליטוף עלול להחמיר את המצב. במקום ליטוף טפחו על גבו בצורה רכה אך אסרטיבית על מנת לשדר לו ביטחון ורוגע ובמקביל דברו אליו בקול תקיף סמכותי אך רגוע ונעים.

 

הכותבת עוסקת בכלבנות טיפולית ובעלת מותג מאמאדוג