זה טבעי: הטריק שיעודד את הילד שלכם לישון

יש ילדים שיותר מתקשים לישון ויש כאלה שזה בא להם בקלות, אבל למה שאנחנו מכניסים לגוף, ריחות וטעמים, יש השפעה על השינה, אז הנה טריק שיכול לעודד את השינה של הילד שלנו

שדה של לבנדר
הטריק שמעודד שינה | צילום: Shutterstock

"הילד שלי לא אוהב לישון" הוא משפט שמקביל לאמירות על ילד שלא אוהב לאכול או ללכת לשירותים. שינה היא צורך בסיסי, שמשפרת את הביצועים במהלך היום של הילד שלנו ונותנת לו את האפשרות להתפתח בצורה המיטבית.

זה נכון שלכל תינוק וילד יש טמפרמנט שינה שונה כמו שיש ילד שצריך יותר אוכל כדי לגדול ויש מי שפחות, ככה יש מי שישן 12 שעות ויותר במהלך הלילה ויש מי שיספיק לו 10-9 שעות בלבד, אבל לישון רצוף ובאופן איכותי, כל אחד בהתאם לצרכים של הגוף שלו, זה הכרחי.

מה שנכנס לגוף הוא גורם מכריע על השינה של הילד שלנו. אם זה אוכל או ריחות ולפעמים אנחנו עלולים לעשות הכול כמו שצריך ועדיין לא לזכות למספיק שעות שינה. יש טריק אחד שלא דורש מאיתנו הרבה ויכול לעודד את ההפרשה של הורמון השינה. אז מה אכפת לכם לנסות?

מומלץ בפעם הראשונה לטפטף טיפה או שניים במהלך היום, לחכות יממה ולוודא שאין תגובה כמו גירוי או אלרגיה. לריחות של שמנים יש יכולת להרגיע ולהוריד את הדופק, אחד מהם הוא שמן לבנדר שידוע כמעודד שינה ונוסף על הכול יש לו ריח טוב. אלה האופציות לעשות זאת.

כתבות נוספות:

שמן לבנדר
שמן לבנדר | צילום: Shutterstock

על הבגדים

אחרי המקלחת, הלבשנו את הילד בפיג'מה ועליה אפשר לטפטף 3-1 טיפות. רצוי לעשות את זה ממש לפני השינה כדי שהריח לא יתנדף ויעשה את העבודה בזמן המתאים.

באמבטיה

כדי לעשות שימוש בשמן בזמן אמבטיה צריך למלא אותה, ולתוך המים לטפטף את השמן וככה בזמן האמבטיה השמן ייספג בגוף וישפיע כבר לקראת השינה.

על הכרית

ממש כמו על הפיג'מה - לפני שהילד נכנס לישון אפשר לטפטף על הכרית את השמן.

על הגוף

אחרי המקלחת לפני שמתלבשים אפשר להשתמש בשמן, לשים קצת על היד או על הגב ולעסות.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך