מודאגים מהמדורה? כך תוכלו לשמור על הילד שלכם מהסכנות - מבלי לפגוע בחוויה

החשיפה לסכנות בל"ג בעומר היא אדירה, וחשוב לשמור על כללי הבטיחות כדי למנוע אסון. כדי שבכל זאת הילד שלנו יוכל ליהנות מהמדורה מבלי להסתכן - יש כמה דברים שנוכל לעשות

ל"ג בעומר, מדורה, אש
ילדים סביב מדורת ל"ג בעומר | צילום: shutterstock

ל"ג בעומר הוא ככל הנראה החג שהכי מסוכן לילדים שלנו. מלבד העובדה שהמדורות יוצרות זיהום אוויר שפוגע בסביבה, הסיכון הכרוך בהקמת מדורה ובהדלקתה מרתיע הורים רבים. כדי להתמודד עם הסכנה הסביבתית התחילו בשנים האחרונות לאחד בין מדורות, מה שמגדיל עוד יותר את הסכנה.

המדורה היא מרכז העניינים, שם מכינים את תפוחי האדמה והמרשמלו. הילד שלנו רוצה גם להיות חלק מהעניין, ובאיחוד מדורות, נוצר מצב שיש כמויות גדולות של ילדים וככה גדלה גם כמות העניין שיש תחת מדורה אחת. אז מעבר לכללי הבטיחות שיש ליישם במדורות, יש עוד כמה דברים שאפשר לעשות כדי שהילד שלנו ישמור על עצמו מבלי לפגוע בחוויה.

הסברה

ילדים יודעים ליישם את הבקשות שלנו הרבה יותר טוב בעזרת הסברים. אם רק נגיד להם שאסור להתקרב לאש, הם לא יבינו ויישמו טוב כמו בתוספת הסבר. הסבר, לא הפחדה. עלינו להשתמש בדוגמאות מהבית, כאלה שהם מכירים.

כמו שביום יום אנחנו שומרים מרחק בזמן שהסיר על הגז, כי זה יכול לכאוב, ואנחנו לא רוצים שיכאב להם, כך עם המדורה שגדולה הרבה יותר מהאש על הגז. ולכן, אנחנו מבקשים שיעזרו לנו לשמור עליהם ולא להתקרב לאש, כי היא מסוכנת והיא יכולה לעשות לנו נזק ולעשות פצע מאוד כואב.

ולזכור - אנחנו תמיד נסביר לילד שלנו מה ההיגיון מאחורי האיסורים שלנו, אבל גם אם הסברנו, ונראה שהילד שלנו הכי ממושמע והבין, אנחנו לא נוריד ממנו את העיניים אף לא לרגע. למרות שהם מכילים ומבינים וגם עשויים ליישם את מה שדיברנו איתם עליו, לפעמים הדחף שלהם להתנסות עובר כל הסבר שהיה נראה להם הגיוני לפני שנייה.

לג בעומר
ל''ג בעומר | צילום: Shutterstock

לחוות, אבל מרחוק

ילדים רוצים להרגיש חלק, הם רוצים לשרוף בעצמם את המרשמלו או לזרוק את תפוחי האדמה לאש, ובגלל הסכנה אנחנו נאלצים להסביר להם שאת המלאכה הזו נעשה עבורם, נתון שלפעמים קשה להם לקבל.

אבל אם ניתן להם להיות חלק מההכנה שלא כרוכה בקרבה למדורה, נאפשר להם להשחיל את המרשמלו לשיפוד או לעטוף בנייר אלומיניום את תפוחי האדמה ואנחנו נשלים את המלאכה, הם ירגישו חלק ויהיו חלק מהחוויה, כמו שהם כל כך רוצים.

לבוש

ילדים אוהבים לרוץ, ליפול, להרים ולזרוק, ולמרות מזג האוויר החם, שחום המדורה לא מוסיפה לו, נשים לילד שלנו בגדים ארוכים ונעליים סגורות. לא רק שהמדורה נמצאת בשטח פתוח, היא עלולה להעיף גיצים ולגרום לכוויות וגם הקרשים עלולים להכיל מסמרים. לכן, חשוב לעטוף אותם בבגדים ארוכים.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך