לא רק אטרקציות: כך תנצלו את הזמן המשותף כדי להקנות להם מיומנויות לחיים

השהות הממושכת במהלך החופש הגדול מתמקדת לרוב על פעילויות בתוך ומחוץ לבית. אבל אפשר להשתמש בזמן הזה גם כדי ללמד את הילדים שלכם על ניהול נכון של זמן ותקציב והתמודדות עם משברים

הילדים יצאו לחופש הגדול, ההורים איתם בבית מנסים לעבוד, להעסיק אותם ובעיקר לא להשתגע. בנוסף לפעילויות הכיפיות והחוויות שהם יצברו במהלך החופשה, אפשר ורצוי לנצל את הזמן המשותף בכדי להעניק להם כלים להתמודדות בעולם כילדים ולאחר מכן כמבוגרים. כל פעילות וכל פעולה שאנחנו מבצעים בבית יכולה להיות דרך נהדרת להקנות להם מיומנויות שיעזרו להם להתמודד בעתיד עם לוח זמנים, עמידה במטלות, התנהלות עם תקציב והתמודדות עם משברים.

להתנהל לפי לו"ז מסודר ולהתמודד עם בלת"מים

הכנת לו"ז יומי ושבועי בו מפורט מה קורה במהלך היום בכל יום בשבוע יסייע לכם להחליט מי נשאר באותו היום בבית ומתי לחזור מוקדם מהעבודה. סידור הלו"ז יספק תמונה ברורה של הימים העמוסים והימים הפנויים וכך תוכלו לתכנן בתחילת כל שבוע את השבוע שלאחריו ולא לקום בבוקר ולתהות מה עושים היום.

לנהל משימות ולדעת לתמרן

היום כמעט אין כזה דבר לא לקחת את העבודה הביתה בעיקר כשרובנו עובדים מהבית. טבלה מסודרת של הפעילויות והחוגים תאפשר לכם לארגן לילדים פעילויות בשעות שאתם עובדים, להחליט מי מסיע לחוג ומי מחזיר מחבר ולתכנן תוכנית גיבוי למקרה של ביטולים ברגע האחרון ואילוצים למיניהם. זה הזמן לבדוק אילו הורים נמצאים באותו המצב ולשלב את הפעילויות שלכם עם שלהם.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

צילום: shutterstock

להתנהל לפי תקציב

חשוב לתכנן את ההוצאות מראש בתקופה זו על מנת שנדע בדיוק מה התקציב שיש לנו ולהשאיר סכום בצד לצורך הוצאות נוספות. זו גם הזדמנות נהדרת ללמד את הילדים את הערך של כסף על הקצבת דמי כיס או ביצוע משימות עבור תשלום. התנהלות עם תקרת הוצאות שבועית תאפשר לכם לא לבזבז ואפילו לחסוך.

לנהל משא ומתן

אנחנו מספקים דוגמא אישית בכל מצב בבית ולכן הדרך שבה ננהל משבר והדרך שבה נתנהל זה מול זה כהורים תלמד את הילדים שלנו לנהל שיח מכבד, משא ומתן ולהתמודד עם משברים.

ברגע שאנחנו כהורים נסתכל על כל דבר במהלך החופש כהזדמנות ללמוד בעצמנו וללמד את הילדים שלנו, נוכל להעביר זמן איכות משותף ולצאת מורווחים.

הכותבת היא יועצת ניהולית לעסקים וארגונים