הילד שלכם מבקש לקרוא ספר? זה מה שאתם צריכים לעשות

למרות שאתם חושבים אחרת, הילדים של היום קוראים ספרים - ולא מעט. אבל אל תתלהבו רק מעצם הקריאה, חשוב לבדוק מה בדיוק הם קוראים - ומה גורם להם לבחור בתכנים האלה?

נערה קוראת ספר על הדשא
נערה קוראת ספר על הדשא | צילום: shutterstock

אם אתם חושבים שהילדים שלכם כל היום במחשב ובנייד ולא קוראים בכלל אתם טועים. בין אם זה כמשימה לבית הספר, טרנד של החברים או אפילו קריאה של ספר דרך אפליקציה - רוב הילדים ובני הנוער אוהבים לקרוא ספרים. השאלה היא אם אתם יודעים מה הם קוראים?

יש הרבה מאוד סדרות שיצאו לאחרונה שמשווקות ונמכרות לנוער ואפילו ממוקמות בספרייה באגף הילדים והנוער, אך כשמתעמקים בתוכן שלהם מגלים שהם רחוק מלהיות מתאימים לקריאה לילדים, בטח ובטח בלי דמות בוגרת מכוונת. בעוד על הגלישה שלהם ברחבי האינטרנט אתם כהורים לא תמיד יכולים לעקוב או לדעת איזה מידע הם צורכים, כאשר מדובר בספרי קריאה אתם בהחלט יכולים וצריכים להיות עם האצבע על הדופק.

כתבות נוספות בהורים ברשת:

ילד קורא ספר בספרייה
ילד קורא ספר בספרייה | צילום: shutterstock

הילד מבקש ספר? כמה דברים חשובים שכדאי שתעשו:

  • תשאלו אותו למה הוא מבקש לקרוא דווקא את הספר הזה ומה מעניין בו. בחלק מהפעמים מדובר בסדרה שכל החברים שלו קוראים והיא כלל לא מעניינת אותו אבל הוא רוצה להיות בעניינים. במקרים אחרים תגלו תחום עניין חדש אצל הילד.
  • קראו את התקציר של הספר לפני שאתם רוכשים אותו ובדקו אם מתאים בכלל לקריאה לילד ואם אתם מאשרים אותו. במידה ולא, תוכלו להציע לו ספרים אלטרנטיביים באותו סגנון כמו אם לדוגמא הוא אוהב קומיקס לחפש ספר בסגנון קומיקס אחר שכן מתאים לו.
  • אל תמהרו לקנות ספרים! סדרות הספרים החדשות בהחלט מעודדות יותר ילדים ונוער לקרוא אבל בכוונה תחילה נמכרות בכמויות קטנות בכדי לייצר ביקוש. מחסור של אותו ספר בחנות עלול לתסכל את הילד. לכן בדקו למי מהחברים יש את הספר בכדי להלוות או גשו לספריה לראות אם הוא נמצא שם ובמידה והלוו אותו גם שם - חפשו ספרים דומים.
  • תקראו גם אתם את הספר. לפעמים הפירוט שמופיע על הספר לוקה בחסר ובספר מופיע תוכן שלא מתאים לילד או שצריך להסביר לילד. קראו את הספר, רצוי לפניו או ביחד איתו ונצלו את ההזדמנות לפתח איתו שיחה על נושאים חשובים שמופיעים בספר.

קריאה מהנה!