רוצים לעצב את חדר הילדים? הכירו שלוש דרכים לעשות זאת

עיצוב חדר הילדים באמצעות טקסטיל, אביזרים נלווים או ריצוף? בחרו את השיטה המועדפת עליכם והתחילו במלאכת העיצוב

חדר ילדים מעוצב
חדר ילדים מעוצב | צילום: shutterstock

רוב חדרי השינה של הילדים הם גם חדר המשחקים שלהם, ולכן צריך שהם יהיו מותאמים לקפיצות, גרירה של צעצועים, שפיכה של מיץ והרבה מאוד ריצות עם או בלי נעליים. בחדר שינה ממוצע יש סך הכול 10 מ"ר ובו ארון, מיטה, שידה ,ספרייה ושטיח. כך שבפועל רואים רק 5 מ"ר. לכן צריך לחשוב היטב על העיצוב של החדר.

היום נהוג לעצב את החדר בצורה פרקטית ונוחה מבחינת כמות הרהיטים והאביזרים הנלווים בחדר ולא להעמיס עליו מבחינת צעצועים ופריטים אלא ממש להלביש את החדר בהתאם לתחביבים והדברים שהילד אוהב ולפי פלטת צבעים שבוחרים מראש. הכירו שלוש דרכים לעיצוב חדר הילדים.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

 

הלבשת חדר הילדים מבחינת טקסטיל

מומלץ להוסיף פריטי טקסטיל שונים כגון ווילונות, שטיח וכיסוי מיטה ולהתאים אותם מבחינת צבעים. פריטי הטקסטיל ישוו לחדר אווירה רכה, עדינה ומחבקת. ההמלצה היא לבנות פלטת צבעים מראש ולבחור את כל פרטי הטקסטיל בהתאם שיעניקו אחידות במראה.

הלבשת חדר הילדים מבחינת אביזרים נלווים

הכוונה היא לא להעמיס את החדר בצעצועים אלא להוסיף עניין ועיצוב על ידי מדבקות קיר, טפטים ותמונות כולם סביב נושא עניין עיקרי של הילד על מנת לייצר נראות אחידה ונעימה לעין ויוסיפו עניין עבור הילד ורצון לבלות יותר בחדר.

הלבשת חדר הילדים מבחינת ריצוף

את חדר הילדים מומלץ לרצף בפרקט מסוג למינציה מהסיבה שההתקנה שלו זולה יחסית לשאר סוגי הפרקט והוא ניתן לתיקון בקלות (חשוב מאוד כשמדובר בילדים קטנים!). כמו כן פרקט מוסיף חמימות מבחינת העיצוב והמגע שכן בימי החורף הקרים נעים יותר ללכת עליו מאשר על ריצוף מקרמיקה.

במידה והחלטתם להוסיף שטיח או משטח משחק כדאי לדאוג שלא יהיה גדול במיוחד ולא יסתיר את הפרקט אלא ישתלב ביחד איתו. כאשר הילדים גדלים תוכלו להוציא את השטיח או להחליף אותו ולחשוף יותר מהפרקט שמתאים גם לחדר מתבגרים. במידה והחלטתם להישאר עם הריצוף אפשר לבחור גוון בהיר ונטרלי ואפילו לשלב אריחים מאוירים.