5 דרכים להקל על תהליך הגמילה ממוצץ

גמילה ממוצץ לא חייבת להיות תהליך כל כך ארוך וקשה, כל מה שצריך הוא להירתם לתהליך ולהיצמד לכמה כללי אצבע. מהפידבקים, דרך התמיכה מהסביבה ועד הטיימינג | המדריך המלא

ילדה עם מוצץ

להיגמל ממוצץ זה עניין רציני, גם עבור ההורים, שנכנסים למציאות חדשה בה אין את האמצעי הזה שעוזר לילד שלנו להירגע כשקשה לו, וגם עבור הילד שתלוי כל כך במוצץ, ולא רואה איך הוא מסתדר בלעדיו. עם זאת, גמילה ממוצץ לא חייבת להיות תהליך כל כך קשה, ויש הרבה דרכים להקל עליהם לעשות את השינוי הזה ולהשיג עוד אבן דרך בעצמאות שלהם.

לכתבות נוספות במדור "הורים ברשת"

עץ מוצצים

עץ מוצצים הוא סמלי, הוא לא מונע את האפשרות שהילד יחזור הביתה וכשתרד האופוריה מהטקס של תליית המוצץ על העץ והפרידה הוא ירצה אותו שוב. אבל הוא כן מסמל התחלה חדשה, את הנקודה בה נפרדנו והוא כבר לא פה לשמש אותנו.

 

טבלת עידוד

החלק הכי קשה בגמילה ממוצץ מגיע בלילה, כשהילד צריך אותו כדי להירדם. כאן טבלת עידוד יכולה להועיל ולתמרץ. טבלת עידוד עוזרת בהרבה מצבים, אבל בגמילה ממוצץ היא יכולה לחולל פלאים, היא נותנת לילד מוטיבציה להתגבר על עצמו ולצפות לפרס על ההתמודדות. בעצם זו טבלה של ימים בהם הילד מקבל מדבקה בכל בוקר שקם אחרי שישן בלי מוצץ ובסוף 7 ימים בהן צבר מדבקות הוא מקבל פרס.

עץ מוצצים
עץ מוצצים | צילום: Shutterstock

 

תמיכה מהסביבה

זה הזמן לרתום את כל הסביבה של הילד הנגמל, האחים, הסבים וסבתות וגם הגננת והצוות שיעודדו ויספרו את הימים בהן הילד כבר גמול. בצורה כזו נייצר מחויבות אצל הילד להתמיד בדרך שהתחיל.

 

פידבקים

כל גמילה דורשת אמצעים שונים, ובמקרה של גמילה ממוצץ נדרש מאיתנו להזדהות ולהזכיר להם כמה אנחנו גאים בדרך שהם עושים. אז אל תשכחו לשבח אותם על הדרך ולהזכיר להם כמה הם אלופים.

 

טיימינג הוא המפתח

גמילה ממוצץ היא דבר רציני עבור ילד שתלוי בו כל כך. עלינו להתחיל גמילה רק בזמן שגרה, לא במקביל למעבר לבית או התחלה של גן חדש, עלינו לתת להם להסתגל לכל שינוי באופן נפרד.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך