מספיק עם הממתקים: כך תורידו להם את הכמויות - בלי להגיד לא

רוב הילדים אוהבים מתוק ורוצים כמה שיותר מזה, וכשזה מתנגש עם המודעות שלנו לצריכת סוכרים אנחנו מוצאים את עצמנו מגבילים אותם על בסיס יומי. אז איך נוכל להפחית את צריכת הסוכרים שלהם בלי בכלל להיכנס איתם לשיחה הזו?

מגירת ממתקים
איך נגרום להם לאכול פחות ממתקים | צילום: Shutterstock

רוב הילדים אוהבים ממתקים, מחכים לרגע הזה שנשלוף איזה ממתק או נעצור במכולת והם יוציאו מאיתנו פינוק נוסף, פשוט כי הם היו ילדים כאלה טובים.

אבל המודעות לצריכת סוכרים עלתה והורים רבים רוצים להפחית את הכמויות, ואז הם מוצאים את עצמם אוסרים על הילד ונאבקים איתו כדי להגביל כמויות, חוששים שאולי מהאיסור - הילד רק ירצה יותר. אז איך בכל זאת נגביל אותם עם כמויות הממתקים בלי שזה יהפוך לתחום אסור? יש לנו שלושה טיפים בשבילכם.

תגביהו את מגירת הממתקים

עכשיו חופש, הם הרבה בבית, וכשהמגירה היא בגובה שלהם זה המפלט הכי קל כשקצת משעמם או כשיש ירידת סוכר ואז הנגישות משחקת תפקיד. אז בערב כשהם הולכים לישון תוציאו את כל הממתקים ותעבירו לארון גבוה, כזה שהם לא מגיעים אליו גם בתוספת השרפרף.

כתבות נוספות:

מים עם פירות
מים עם פירות. הרבה יותר אטרקטיבי ממיץ קנוי | צילום: Shutterstock

תהוו דוגמא

מספיק עם זה - מגירת הממתקים שלכם היא לא סודית, והילדים מריחים אתכם אוכלים עוגייה גם אם אכלתם אותה כשהראש שלכם טחוב בתוך הארון ו"אף אחד לא ראה".

אתם לא יכולים לצפות מהם להימנע, בזמן שאתם אוכלים מתי שרק מתחשק לכם, לפחות לא בזמן שאתם ביחד. אז חכו לערב, אחרי שהם הלכו לישון, וגם אם ממש בא לכם במהלך היום, תשמרו את הקינוח שלכם לזמן שבו אתם מרשים להם.

תקראו לזה מיץ

אם לילד בא משהו מרענן ומתוק חכו עם הקולה או מיץ התפוזים הקנוי ותחליפו את המקום של המיצים הקנויים במקרר לקנקן של "מיץ" מים צבעוני עם חתיכות פרי או ירק כיפיים כמו אבטיח ומלפפונים או מלון ודובדבנים שיצבעו את המים בסגול ורק מהמראה הם יעדיפו אותו על פני כל מיץ אחר.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך