צעצועים לא חייבים להיות עסק יקר: כך נחדש אותם מבלי ללכת לחנות

אנחנו רוצים שהתינוק שלנו ילמד ויתפתח, וככה מוצאים את עצמנו מעמיסים עליו את כל הצעצועים שיש לחנות להציע. אז זה מה שבאמת תינוק צריך על המשטח שלו, וככה נחדש לו את הצעצועים כל פעם מחדש מבלי להוציא על זה כסף מיותר

צעצועים
לא צריך ללכת לחנות כדי לחדש את הצעצועים | צילום: Shutterstock

תינוקות ופעוטות לא צריכים המון צעצועים בבת אחת כדי להתפתח, מספיק להם צעצוע או שניים, לחקור ולבדוק. ובכל זאת הם מוצאים את עצמם במשטח עמוס צעצועים, אם זה מתנות לידה, ימי הולדת או סתם פינוק שלנו אליהם. לאט לאט אנחנו תורמים, מאחסנים או זורקים מה שלא משתמשים, ואז מרגישים צורך לחדש לילד שלנו את המלאי, כדי שימשיך להתפתח, לגלות דברים חדשים ולחקור. אז איך נחדש להם את הצעצועים בלי ללכת אפילו לחנות?

שלב 1: לאחסן כבר עכשיו

אין צורך ביותר משני צעצועים על משטח, המוח של תינוק מתפתח בקצב שיא, מגורה מכל אלמנט קטן ויותר מזה יהיה גירוי יתר, הוא לא יצליח באמת לקחת צעצוע ולהתעסק בו אלא רק יהיה בעומס מכל מה שקורה סביבו. אז תאספו את כל הצעצועים מסביב, תאחסנו ותשאירו רק 5-4 צעצועים בחוץ.

כתבות נוספות:

תינוק עם משטח מלא צעצועים
לא צריך המון צעצועים על המשטח | צילום: Shutterstock

שלב 2: רוטציות

כל כמה ימים תעשו רוטציה בין 3-2 צעצועים מאלה שהשארתם בחוץ, התינוק יגלה עניין כל פעם מחדש בצעצוע ששיחק בו בשבוע שעבר. כשתרגישו שהוא מיצה את הצעצועים שבחוץ, אין צורך לזרוק אותם או לתרום, תאחסנו אותם ותוציאו מהאחסנה שוב 5-4 צעצועים שונים.

שלב 3: לחזור להתחלה

כשסיימתם את כל הסבבים בין הצעצועים, תחזרו פשוט לצעצועים הראשונים שהוצאתם, יעבור מספיק זמן כדי שהמשחק יחזור לשעשע ולעניין אותו. לא צריך מגוון ענק של צעצועים, מעבר למגוון צעצועי התפתחות שונים - גם הדברים הפשוטים עושים את העובדה. ומכיוון שהמוח שלהם כל הזמן בתהליכי למידה, הם לא צריכים יותר מדי, כי חוץ מהמשחקים יש עולם שלם בחוץ שהם עוד צריכים לחקור.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך