התארגנות הבוקר לא חייבת להיות מאתגרת: כך נתחיל את היום ברוגע

אנחנו ממהרים לעבודה והם רוצים לפתוח את הבוקר לאט. אנחנו רוצים כבר לצאת ולהם יש תוכניות אחרות. הבוקר שלכם לא חייב להיראות כמו זירת קרב אם תקפידו על כמה כללים פשוטים

ילד גורב גרביים
איך נגרום להתארגנות הבוקר להיות קלה | צילום: Shutterstock

הוא לא רוצה להתלבש והיא לא רוצה לצחצח, הוא חייב לאכול לפני שיוצאים והיא צריכה עוד קצת זמן במיטה. הרצונות הבלתי מתואמים של הילדים שלנו אל מול הצורך שלנו להתחיל את הבוקר ולצאת למסגרות יכול להפוך את הבוקר למאתגר ואותנו לחסרי סבלנות. כדי שבכל זאת תצליחו לעבור את הבוקר בצורה יותר יעילה אלו הכללים שחשוב שתקפידו עליהם.

נתמרץ אותם לקום

אם יש ילד שקם מאוחר ואחר שקם מוקדם ממנו, נתחיל את ההתארגנות איתו, נאפשר לו לארגן ביחד את ארוחת הבוקר ולהשאיר נשנוש לדרך. זה לא רק ייתן לו תחושה טובה שהוא חלק מהניהול של הבוקר אלא גם יניע את הילד שבמיטה להצטרף.

ארגונים של ערב

אל תחכו לבוקר כדי לבחור את הבגדים והאוכל, אלא תכינו איתם ערב לפני מה לובשים ומה אוכלים בבוקר, כך תחסכו זמן בהתלבטויות והתמהמהות ותגדירו איתם שהבחירה של אותו ערב תשמש אותנו לבוקר למחרת.

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

ילדה מחליפה בגדים
תפתחו את הבוקר בחיוך, הם ישתפו פעולה | צילום: Shutterstock

תפתחו את הבוקר בחיוך

גם אם אתם ממש לחוצים לצאת, ונראה שהילדים עושים הכול חוץ מלהתארגן ומתעסקים בעיקר בלעכב, חשוב שלא תקרינו את זה עליהם. אף אחד לא אוהב להתחיל את הבוקר עקום, וכשילד מרגיש את הלחץ שלנו להתארגן ולא להתמהמה, ההתנגדות שלו תתבטא בחוסר שיתוף פעולה.

נשמור נשנוש לדרך

כשאנחנו רוצים שהילדים יתקדמו לאוטו אנחנו צריכים להזכיר להם את המעדן או הפרי שהם יקבלו לדרך. את הפינוקים נשמור לאחרי הארגון, וככה נוכל גם להניע לפעולה ולהתארגן - כי יש משהו טוב שמחכה להם.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך