רוצים לשים מנורת לילה בחדר של הילד? זה מה שאתם צריכים לדעת

רוב התינוקות והילדים ישנים עם מנורת לילה, אבל לא בהכרח כי הם צריכים אותה אלא כי אנחנו חשבנו שזה יפתור איזה פחד שלא תמיד קיים. אז מתי אנחנו צריכים מנורת לילה ובאיזו נשתמש כדי לא להפריע למהלך השינה של הילד שלנו? אלה הדברים שאתם צריכים לדעת לפני שתרכשו אותה

ילד ישן עם מנורת לילה
מנורת לילה בחדר | צילום: Shutterstock

אנחנו משכיבים אותם לישון ורוצים שיהיה להם הכי נעים ורגוע, ובגלל שלנו יש איזו מחשבה מפחידה על חושך אנחנו בטוחים שמנורת לילה תעשה את העבודה. אז לפני שנחליט לשים אותה בחדר אלה כמה דברים שכדאי להכיר.

תינוקות וחושך

תינוק שנולד רגיל לחושך, הוא נוצר ברחם שהוא מקום חשוך ואין לו שום עניין או פחד מחושך. כשהתינוק שלנו גדל והופך לילד, בין גיל שנתיים וחצי לשלוש הוא מתחיל לגלות את עולם הפחדים ואז החושך עלול להפוך לעניין עבורו, אבל עד אז ורק במקרה שהילד שלנו מפחד מהחושך, אין שום מניעה ואף רצוי שישן בחדר חשוך ללא מנורת לילה, הרגל שלא בהכרח אנחנו רוצים לסגל לו אם אין צורך. בנוסף יש מנורות לילה עם אורות חזקים שעלולים להפריע להפרשת הורמון השינה.

כתבות נוספות במדור הורים ברשת:

תינוק עם מנורת לילה
תינוק עם מנורת לילה | צילום: Shutterstock

המפלצת בארון

יש את הפחד מהמפלצת בארון, או כל דמות אחרת שמגיעה בשעה שנפרדים ללילה. זהו פחד שהילד צריך להתמודד עם עצמו ולהתעמת עם הפחד. פחד זה לא קשור לעניין החושך, אלא מדובר בשני פחדים שלא בהכרח מגיעים יחד. כל עוד הילד מפחד מהמפלצת בארון אבל לא מהחושך נוכל לטפל איתו בעניין המפלצת בלי קשר למנורת הלילה, ורק אם הילד מפחד מהחושך ומתקשה להירדם בגללו נוכל לשים לו מנורת לילה מתאימה שלא תפריע לו למהלך השינה.

צבע האור

סוג וצבע המנורה והאור שיוצא ממנה משפיע על הורמון השינה ולכן נעדיף מנורת לד בעוצמה חלשה בצבעים של שקיעה כמו צהוב, אדום או כתום ולא אור לבן או כחול. בנוסף, תבחרו מנורה חלקה, ללא צורות ולא כזו שמסתובבת וזזה, אלה רק יפעילו את הגירויים ויאריכו את ההרדמה.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך