סוף לסיוט? הכירו 5 שיטות להקל על גזים אצל תינוקות

התחלתם להתרגל לשגרה במציאות החדשה והתינוק התחיל התקפי בכי שאתם לא יודעים איך להשתלט עליהם? יתכן שמדובר בקוליק. הנה 5 שיטות להקל על התופעה - מעיסוי, דרך אמבטיה חמה ועד חום ומגע

תינוק סובל מקוליק
תינוק סובל מקוליק | צילום: Shutterstock

רובנו משתמשים במושג גזים, אבל אין באמת קשר לגזים בבטן והשם מקצועי לתופעה היא קוליק. אין איך למנוע קוליק, זהו תסמין נפוץ בחודשים הראשונים של חיי התינוק שנגרם ככל הנראה מאי בשלות של מערכת העיכול, ומתבטא בעוויתיות וכאבים בבטן שגורמים לו סבל ואי נוחות, אשר משפיע על איכות החיים והשינה של התינוק וההורים, אבל יש דרכים להקל ולעזור לעבור את השלב הזה.

לכתבות נוספות במדור "הורים ברשת"

הנה 5 שיטות להתמודד עם קוליק:

תנוחת "נמר על העץ"

זוהי תנוחה בה שמים את התינוק שוכב על זרוע היד שלנו. באמצעות התנוחה הזו נוצר לחץ חיובי על כל חלל הבטן שממתן את העוויתות ומרגיע את התינוק.

תנוחת ''נמר על העץ''
תנוחת ''נמר על העץ'' | צילום: Shutterstock

 

עיסוי תינוקות

עיסוי מרגיע באופן כללי, ובתקופת קוליק עיסוי הבטן תוך קיפול הרגליים לכיוון הבטן יכול להקל מאוד על הכאבים. מומלץ לעבור סדנא לעיסוי תינוקות על מנות לעסות אותם בצורה מיטבית.

 

אמבטיה חמימה

המים החמימים מרגיעים וניתן לעטוף את התינוק עם חיתול בזמן האמבטיה (לא כולל את הראש) ולתת לו תחושה של הגנה.

 

הימנעו מהאכלת יתר

האינסטינקט הראשוני כשתינוק בוכה הוא המחשבה שהוא רעב. אבל כשהם סובלים מכאבי בטן ואנחנו מאכילים אותם עוד ועוד, הם עלולים לאכול כי פעולת המציצה מרגיעה אותם אבל כמות האוכל שנכנסת להם לקיבה תהיה גדולה ממה שהם צריכים ותגביר את כאבי הבטן. אז לפני שמאכילים תנסו להרגיע בדרכים אחרות ורק לאחר מכן תקבלו החלטה אם התינוק באמת רעב.

 

ידיים

תינוק בחודשים הראשונים זקוק לחום גוף ולמגע שלנו, על אחת כמה וכמה כשהוא חווה קושי. אם ניתן לו את המגע שהוא צריך הוא ילמד לסמוך על העולם ויקבל את הכלים להירגע גם כשכואב וקשה.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך