זה לא חייב להיות כזה מאתגר: כך נגרום לילד שלנו לחכות למקלחת

תינוקות וילדים רבים פחות אוהבים את שלב המקלחת בכל ערב, אבל עם כמה פעולות פשוטות אנחנו יכולים להפוך את השלב הזה לחווייה של ממש

ילד מתקלח
ככה נגרום לילד לאהוב מקלחת | צילום: Shutterstock

כשמגיע רגע המקלחת הרבה ילדים יעשו הכול רק כדי לעכב את התארגנות הערב, אבל אם נוסיף למקלחת כמה דברים פשוטים - נכניס את הרצון לילד ללכת להתקלח בלי שבכלל תבקשו.

קעריות בכל מיני גדלים

הרבה פעמים ילדים לא אוהבים מקלחת כי זה החלק המשעמם ואפילו קצת מציק של הערב. אבל אם תשימו כמה קעריות באמבטיה, תתנו להם אפשרות להעסיק את עצמם בלי גירוי יתר שיכול להשפיע על השינה. הם ישחקו עם המים ויעבירו אותו בין הקעריות.

לפעמים המשחק הפשוט הוא המעניין ביותר עבורם, אתם עוד עלולים למצוא אותם מסרבים להתפנות, מחכים כבר למקלחת הבאה, וכל מה שנשאר הוא להבטיח בכל פעם מחדש שנמשיך מחר בערב.

כתבות נוספות:

לקלח בגיגית

לתינוקות לפעמים התחושה של אמבטיה גדולה היא מאיימת וגם כשהם גדלים היא יכולה להיות פחות נעימה. יש גיגיות מותאמות לקלח תינוקות, בהן התחושה היא יותר חמימה ונעימה מאשר אמבטיה גדולה לתינוק. פרט קטן שיכול לעשות שינוי גדול עבור התינוק והחוויה שלו באמבטיה.

משפך

יש תינוקות וילדים ששטף המים על הפנים מפריעים להם והופכים את החוויה ללא נעימה, אבל בשביל זה יש משפך ייעודי לשטוף את השמפו מהשיער, ובמקום להרתיע את הילד עם זרם המים בזמן חפיפה נוכל להשתמש במשפך ולהפוך את החוויה לנעימה.

ילדה במקלחת
זרם המים על הפנים מפריע להם | צילום: Shutterstock

תשמרו את השיחות למקלחת

מקלחת לא חייבת להיות פרקטית, היא יכולה להפוך לזמן איכות ושיח, בו אתם מתחילים מלספר על עצמכם ונותנים מקום גם לילד לספר קצת על היום שלו, וככה בלי לשים לב המקלחת הופכת לרגע הזה ביום שעוצרים ומדברים.

כל ילד מחפש את הרגע הבטוח שלו לקבל כתף תומכת, רגע כזה שקורה לרוב בערב לפני המיטה, ואם נאמץ את זמן המקלחת לשיחה, ברגע הרגוע הזה רק אתם והילד, תוכלו להרוויח זמן איכות אמיתי.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך