המדריך לניו בורן: כך תוכלו לגזור להם את הציפורניים מבלי לחשוש

הרגע הזה שאנחנו מבינים שאי אפשר להתחמק מזה יותר וצריך לגזור לתינוק שלנו את הציפורניים, מעלה המון חששות וצורך לדחות עוד קצת את הקץ. אם נקפיד על כמה כללים חשובים נוכל להקל על התהליך

תינוק גוזר ציפורניים
ככה נגזור להם ציפורניים | צילום: Shutterstock

אחת המטלות היותר קשות בתור הורה לתינוק היא גזירת הציפורניים. הציפייה שהם יתנו לנו כמה דקות ללא תזוזה מתפוגגת די מהר והחשש שמא נפצע אותם גורם לכל המלאכה לקח הרבה יותר זמן ממה שתכננו.

בגיל חודש כבר מומלץ לגזור לתינוק את הציפורניים, אבל החשש לעשות את הפעולה הפשוטה הזו מונעת מאיתנו להתחיל. אם נקפיד על כמה כללים נוכל לעבור את המשימה בקלות.

כתבות נוספות:

מספריים מתאימות

שימוש במספריים שלנו על תינוק עלול לגרום לפציעה, ולכן יש מספריים ייעודיות עם קצוות מעוגלים ובגודל מתאים לתינוק. שימוש בהן גם ייתן לנו ביטחון לגזור וגם ישמור על העור שלהם.

טיימינג

אם התינוק מראה אי נוחות בזמן גזירת הציפורניים תוכלו להמתין לרגע שיילך לישון ולגזור לו אז. החיסרון הוא שזה עלול להעיר אותו, לכן עדיף לחכות לרגע שיהיה ער ורגוע. חשוב לשים לב שלא עפות ציפורניים לכל מקום כדי שלא יגיע לתוך הבגד או לסדינים, עלינו לשים נייר מתחת ולדאוג לאסוף הכול אל תוך הנייר.

תינוק גוזר ציפורניים
נתמוך בכרית האצבע של התינוק | צילום: Shutterstock

קור רוח

אם משתמשים במספריים מתאימות ומצאתם את הזמן שהתינוק רגוע תוכלו להשלים את המלאכה בנוחות. עם זאת, הלחץ והתזזיתיות שלנו עלולים לעשות בדיוק את מה שאנחנו חוששים ממנו, לכן חשוב שנשמור גם על סביבה רגועה שתהיה נוחה לנו.

להגן על העור

אם נשים את האצבע שלנו על כרית האצבע של התינוק בזמן הגזירה ונדחוף בעדינות את העור שלו קצת אחורה, גם נרחיק את העור מהציפורן וגם נשמור עליו עם האצבע שלנו.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך