"הם השכיבו אותי על הרצפה ודרכו על איבר המין שלי; המנהלת קראה לי שקרן"

אייל סרוסי, בן העשר, סיפר בתוכנית "פותחים יום" על החרם שעבר, היחס מצוות בית הספר ועל היום שהחליט לשבור את קשר השתיקה • מייסדת "ים של חברים": "בשנים האחרונות הרוע הפך להיות קיצוני יותר"

זמן צפייה: 17:21

"הם השכיבו אותי על הרצפה ודרכו על איבר המין שלי בלי להפסיק" - כך שיתף היום (ראשון) אייל סרוסי באומץ בתוכנית "פותחים יום". אייל, בן העשר, סיפר כיצד הפך להיות קורבן של חרם בידי חבריו לכיתה - ועל הרגע שבו החליט לספר לאימו: "הייתי מאוד עצוב, אבל שמרתי את זה בתוכי, עד שהגיע בוקר אחד והחלטתי שאני לא יכול לשתוק יותר".

אייל סיפר על כעס כלפיי בית הספר הקודם שלו: "המורה הייתה בכיתה בזמן שהרביצו לי וטענה שלא שמה לב. המנהלת אמרה לאבא שלי שאני שקרן". אתי, אימו של אייל, סיפרה על הקושי מהצד שלה: "פתאום הבנתי שהילד שלי חווה דברים איומים במשך שנה וחצי". היא הוסיפה שציפתה לקבל יחס אחר מההורים של הילדים המחרימים והתאכזבה: "אמרו לי שהבן שלי אשם ונפנפו אותי".

כתבות נוספות במדור "הורים ברשת":

אייל סרוסי בן 10 עבר חרם
אייל סרוסי בן 10 עבר חרם | צילום: פותחים יום

שירי קניגסברג לוי, מייסדת "ים של חברים", שהשתתפה אף היא בשיחה, הזדהתה עם הדברים של אתי: "גם כשאני התקשרתי לאימהות של הבנות שהתעללו בילדה שלי קיוויתי לקבל התנצלות, אבל במקום זה הותקפתי. הזעם שלי הוא כלפי ההורים, הם לא מבינים את גודל המצוקה שלנו". לדבריה, "בשנים האחרונות הרוע הפך להיות קיצוני יותר, ככל הנראה בגלל הרשתות החברתיות".

מיכל דליות, מנהלת מרכז להכשרת יועצים והדרכת הורים, המשיכה את אותו הקו: "פעם ילד מחרים היה חוטף מההורים שלו ברגע שהיו מגלים כי היה סדר חברתי מאוד ברור. היום יש הגנת יתר על הילדים. אנחנו נותנים לגיטימציה לכל מה שהילד עושה כדי לא לגרום לו צער". דליות הרחיבה גם על קשר השתיקה: "ילדים לא מספרים להורים שלה על החרם שהם עוברים כדי לא להדאיג אותם וכדי לא לאכזב או להכעיס אותם. גם אם הקשר ביניהם מצוין".