חופשה עם תינוק? אלה הדברים שבאמת צריך לארוז

כמה סטים צריך לארוז, הרבה מוצצים ומעט חיתולים או להפך - ואיך נעשה סטריליזציה לבקבוקים? כל מה שצריך לדעת לפני שאורזים מזוודה בדרך לחופשה הבאה שלכם עם הילדים

תינוק בחופשה
איך נארוז מה שבאמת צריך | צילום: Shutterstock

לצאת לחופשה עם תינוק זה פרויקט מסוג אחר לעומת חופשה לבד. השינוי הראשון שאנחנו שמים לב אליו הוא כמות הדברים שעלינו לארוז. אז מה באמת צריך לארוז ועל מה כדאי שנוותר.

בגדים

אנחנו חיים במדינה חמה, וככל הנראה רוב המקומות שנטוס אליהם יהיו עם טמפרטורה נמוכה יותר, אז גם אם בחרנו לטוס בקיץ, חשוב שנארוז לתינוק שלנו גם כמה בגדים ארוכים למקרה הצורך.

לא צריך לארוז עשרות סטים, תמיד אפשר להשתמש במכבסה של המלון.

היחס שנארוז הוא 3 סטים ליום (שניים למהלך היום ואחד ללילה) לא כולל התוספת של הבגדים הארוכים.

אם ניסע למקום עם ים ובריכה ניקח שני בגדי ים וכובע לתינוקות.

היגיינה ותזונה

חיתולים: לא יותר מדי, חבל - פריט שלוקח המון מקום במזוודה ולכן לא צריך לארוז כמות חיתולים לכל החופשה, ונסייג מקומות בלי אמצעים. כל עוד אנחנו נוסעים לעיר או עיירה מסודרת, סביר להניח שנמצא שם חיתולים, אז כדאי להביא חצי חבילה רק ליום הראשון כדי לחסוך את כל המקום במזוודה ולהשלים את הקנייה כשנגיע.

מוצצים: כמה שיותר, יותר טוב - אל תחסכו במוצצים, תיקחו לפחות 6 מוצצים, גם כי כשאנחנו נוסעים הם נאבדים יותר בקלות, נוסיף לזה את העובדה שתינוק שלוקח מוצץ צריך אותו כדי להירגע ונסיעה לחופשה היא שינוי אדיר עבורו אז אנחנו ממש לא רוצים למצוא את עצמנו בלי מוצץ.

אוכל: את כל הכמות שצריך לחופשה, ולא לשכוח בקבוקים - לתינוק יונק לא נצטרך לקחת דבר, אבל אם התינוק שלנו ניזון מתמ"ל, עלינו לקחת מספיק למשך כל החופשה עם אקסטרה של לפחות 20%, זה למקרה שבקבוקים "יאבדו בדרך", כמו בקבוק שהוא לא סיים ונצטרך להכין חדש לפני, או אבקה שנשפכה.

אל תסמכו על התמ"ל בחו"ל, ברוב המקומות המותגים והאבקות קצת שונות, ולא כדאי לשנות תמ"ל לתינוק בלי סיבה, זה דורש מהגוף שלו להתרגל לתזונה חדשה, אם בכלל היא תהיה טובה לו, ניסיון שלא נרצה לעשות כשאנחנו במקום זר.

לגבי בקבוקים, כדי שלא נבזבז במזוודה את כל המקום על בקבוקים, ניקח כמות בקבוקים ליממה, זאת אומרת אם ביממה התינוק מקבל 5 בקבוקים, ניקח 5 בקבוקים ונעקר אותם כל ערב (הסבר על סטרילזציה בהמשך).

תינוק במזוודה
יש דברים שעדיף לקנות שנגיע | צילום: Shutterstock

החתלה: משטחי החתלה וקרם לתפרחת - בחופשה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מחליפים חיתול בעגלה כי אין מקום אחר להחליף, אז כדאי להצטייד במשטחי החתלה ולשים בזמן החלפה כדי שלא תתלכלך.

סטריליזציה: שקיות למיקרו - לקחת איתנו את מכשיר הסטריליזציה, או במקרה ולקחתם חדר עם מטבחון אז לבשל את כל הבקבוקים בסיר, תהיה שיטה פחות נוחה ולכן יש שקיות סטריליזציה ייעודיות שכדאי לקחת איתנו, הן קטנות ולא תופסות מקום, וגם דורשות רק מיקרוגל כדי לעקר את כל הפריטים שנצטרך, מכשיר שיש כמעט בכל מטבח של בית מלון.

ניידות: עגלה ומנשא - אם יש בבית יותר מעגלה אחת, נבחר את הקלה יותר שגם קל לקפל, כי המעברים בין מקומות דורשים מאיתנו עגלה שקל לתפעל. לגבי מנשא - רצוי להביא מנשא אבל לא להשתמש בה כל הזמן, כי כשאנחנו מטיילים, אם נישא את התינוק רק במנשא, אז כשנרצה לעבור לעגלה זה ילווה בקושי. לעומת זאת, כן נשמור את המנשא למקומות שלא מאפשרים להשתמש בעגלה.

ים ובריכה: קרם הגנה, משחק ומצופים - כשאנחנו נוסעים לחופשה עם חופים ובריכה, נרצה שיהיה לתינוק שלנו תעסוקה, אז אפשר להביא משחק מתאים. אבל אם נרצה לחסוך מקום במזוודה עדיף שנשמור את הקנייה למקום כשנגיע, אותו דבר בעניין מצופים במקרה ומשתמשים. לעומת זאת חשוב שנדאג להביא קרם הגנה מהבית, כזה שכבר ניסינו על העור שלו לפני הנסיעה כדי לוודא שאין לו גירוי שדורש טיפול.

תינוק בים
נחסוך מקום במזוודה אבל רק איפה שאפשר | צילום: Shutterstock

שינה

לטקס שינה: הסבון שלו - נעביר לבקבוק קטן את הסבון שהוא משתמש בבית, כי לא נרצה לנסות סבון חדש שלא מתאים לתינוק שלנו ואולי לייצר גירוי או פריחה. לגבי המגבת - חבל על המקום, נארוז מגבת רק אם אנחנו לנים במקום לא מוסדר, אחרת במלון מוסדר ונקי יהיו גם מגבות נקיות שנוכל להשתמש בהן.

למיטה: סדין ושמיכי - כדי שנצליח לשמור על שינה סדירה לתינוק שלנו, הוא צריך לקבל את התחושה המוכרת ביותר, ולכן כדאי לארוז את הסדין שלו ולא להשתמש בסדין של המלון שיש לו ריח ואפילו תחושה שונה ממה שהוא רגיל. עדיף לקחת שני סדינים למקרה שהסדין יתלכלך. אם התינוק בגיל שיש לו שמיכי אז נארוז לפחות שני שמיכי, למקרה שיאבד או יתלכלך ולא נמצא את עצמנו בלי אלטרנטיבה.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך