רוצים לישון רצוף? כך תעזרו לתינוק שלכם להבדיל בין יום ולילה

בסופו של דבר תינוק ילמד להבדיל בין יום ולילה, אבל עד שזה יקרה, יש כמה דברים שאפשר לעשות כדי לעזור לו. אספנו לכם כמה כלים פשוטים

אמא עייפה
איך נסדר להם את היום והלילה | צילום: Shutterstock

תינוק מתחיל לייצר מלטונין (הורמון שאחראי על שינה) וקורטיזול (הורמון שמתגבר בשעות ערות ויורד לקראת שינה) באופן סדיר כשהוא מתקרב לגיל 9 שבועות. כדי שנוכל לעזור לתינוק שלנו לסדר את היום והלילה, ובכך את השעון הביולוגי והיכולת לישון שינה רציפה בלילה, נצטרך לעשות כמה דברים כדי לעודד את ייצור ההורמונים שאחראים על שינה וערות.

תאירו את הבית

בבוקר, תפתחו חלונות והכניסו כמה שיותר אור טבעי לבית. אור טבעי לעומת פלורסנט, מפחית את ייצור המלטונין ומעודד ערות וכך התינוק מבין שעכשיו יום ולא לילה. אין צורך לחשוש שזה לא עובד על התינוק שלכם כי הוא בשלב שהוא ישן רוב היום, ייצור ההורמונים עושה את שלו בזמן חשיפה לאור יום ומשפיע גם על איכות ומשך השינה, שכן נשאף לשינה החזקה בשעות הלילה.

אותו דבר בלילה, תגיפו תריסים, תדאגו שהחדר יהיה כמה שיותר חשוך ותדאגו לאווירה של שינה, על מנת שהמלטונין יתחיל את עבודתו, ולא לחשוש - תינוקות לא מפחדים מהחושך.

תינוק עייף
תינוק צריך את הכלים כדי לישון טוב | צילום: Shutterstock

להניק בין חצות ל-2 בלילה

אימהות מניקות מייצרות בחלב חומר שעוזר לסדר את ההאכלות, ובין חצות ו-2 בלילה מיוצרת התרכובת האפקטיבית ביותר למהלך זה. אם התינוק לא קם בשעות האלה אין צורך להעיר אותו, ניתן לשאוב בטווח הזמן הזה ולתת לו בבקבוק את החלב השאוב במהלך היום, או בהאכלה הקרובה.

מסאז' תינוקות

עד גיל חצי שנה, מסאז' תינוקות עוזר לגוף לשחרר מלטונין, כך שאם נעשה לתינוק שלנו מסאז' לפני השינה נוכל לתרום לייצור ההורמון שאחראי עליו.

מקלחת לפני השינה

השינויים בטמפרטורת הגוף לפני, בזמן ואחרי המקלחת מעודדים שינה איכותית, בחלון זמן של 45 דקות, כך שאם נקלח את התינוק ממש לפני השינה נוכל לעודד שינה סדירה.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך