למה חפץ מעבר כל כך חשוב לילד שלנו - ואיך הוא יכול לשרת אותו ואותנו?

יש מי שחושש מחפץ מעבר, בעיקר מהאפשרות שהוא יאבד ויגיע משבר או מגמילה עתידית, אבל לחפץ מעבר יש משמעות רגשית אדירה עבור התינוק שלנו. אז מה אפשר לעשות כדי להימנע ממשבר וליהנות מהיתרון הגדול?

תינוק ישן עם דובי

הרבה הורים חוששים שהתינוק שלהם יקשר לאיזו בובה או חיתול וייצרו תלות בחפץ, שרק יגרום לגמילה נוספת ושלא נדבר על האופציה שהחפץ יאבד ואז המשבר הגדול יכנס לנו בפתח הדלת. אבל לחפץ מעבר יש משמעות חשובה, הוא מייצר תחושה של בית, ביטחון ומשמש כאלמנט מרגיע עבור התינוק שלנו. אז איך בכל זאת נוכל להשתמש ביתרון שלו מבלי לחשוש שהוא יוביל בעתיד למשבר?

אופציות

חפץ מעבר יכול להיות חיתול טטרה, בובה, כרית או כל חפץ שהתינוק החליט לשים עליו את ידו ולהתנחם בו, אבל חשוב שנכוון את התינוק שלנו לבחור בחפץ בטיחותי.

כדי שהוא לא יקשר לחפץ אחד ספציפי, עלינו לדאוג שיהיו לנו כמה כאלה ולעשות ביניהם רוטציות באופן יזום ולא רק כשאחד יאבד, כי ככל שהחפץ בשימוש הוא מקבל מרקם וריח שונה, לעומת זאת אם נחליף ביניהם הוא לא יתרגל למשהו מאוד ספציפי אבל כן יוכל להנות מהיתרונות שלו.

כתבות נוספות:

לכבס מהתחלה

חשוב לכבס את החפץ מהתחלה ושלא יתפוס ריח או מרקם שהתינוק יתרגל רק אליו. זאת מכיוון שברגע האמת כשהחפץ ידרוש ניקוי הוא כבר יאבד את התחושה והריח שהתינוק רגיל אליו ואז הוא עלול לאבד עניין בחפץ כי מבחינתו זה כבר לא החפץ שהוא מכיר.

תינוק עם חפץ מעבר
חפץ מעבר | צילום: Shutterstock

הגבלה

המטרה של חפץ מעבר היא להרגיע את התינוק שלנו כשהוא מתמודד עם סיטואציה שקשה עבורו כמו הסתגלות לגן חדש, מטפלת או הרדמה עצמאית ואין סיבה לתת לו את החפץ בכל שעות היום, לדוגמא כשהוא בגן המשחקים או סתם משחק על המשטח. כדי שלא יתרגל להסתובב איתו באופן יומיומי עלינו לאפשר אותו רק בעת הצורך.

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך