המדריך לניו בורן: כך נעבור בשלום את משימת ההחתלה

כשמגיעים הביתה עם תינוק חדש כל הטיפול בו הוא חדש ושברירי, וכדי לצלוח את המשימה הזו שכולנו נרתעים ממנה בהתחלה - ההחתלה. אבל אם נקפיד על כמה דברים זה עשוי לעשות לכם את החיים הרבה יותר קלים

תינוק בהחלפת חיתול
נוציא את הגומי מתוך החיתול | צילום: Shutterstock

אין הורה שחוזר הביתה עם התינוק ולא מסתבך עם ההחתלות בהתחלה. החשש לנגב חזק מדי, להדק את החיתול ולמרוח מספיק קרם, רק המחשבה על כל תהליך ההחלפה גורם לנו לחכות שיהיה מישהו מנוסה באזור כשהתינוק דורש החלפה, אבל אם נקפיד על כמה כללים נוכל להפוך את המשימה להרבה יותר פשוטה.

 

שידת החתלה

כשתינוק נמצא על שידת ההחתלה עלינו להשגיח עליו בכל רגע, ובשביל זה צריך שכל מה שנחוץ להחלפת חיתול יהיה בכל עת על שידת ההחתלה. זה כולל חיתולים (כמה מהם בכל פעם, כי בהתחלה הם עלולים לעשות צרכים בזמן ההחלפה ונצטרך להחליף שוב ושוב עוד לפני שהספקנו לסיים לחתל), משחה למניעת תפרחת, מגבונים או מגבת קטנה במקרה ומשתמשים בברז לניקוי ובגד להחלפה למקרה הצורך.

משטחי החתלה

תשימו על שידת ההחתלה משטח החתלה על מנת למנוע לכלוך בכל מקום, שוב כי הם עלולים לעשות את הצרכים בזמן ההחלפה, לפחות בחודשים הראשונים.

כתבות נוספות:

החלפת חיתול
ככה נחתל בקלות ונכון | צילום: Shutterstock

תעדיפו מים על מגבונים

מגבונים זה פתרון מעולה ולפעמים יותר קל, אבל ההמלצה היא לנקות באמצעות מים, ובכלל אם לתינוק יש עור רגיש - מים יהיו עדיפים על מגבונים. בהתחלה זה נראה מרתיע, ואיך נחזיק את התינוק הקטן הזה ביד אחת ובשנייה נשטוף, אבל בסוף כל ההתנהלות עם תינוק חדש הוא ניסיון מצטבר, ואם בהתחלה ניעזר במישהו מנוסה אחרי זה נוכל לעשות את זה לבד, לחסוך במגבונים ולדאוג להיגיינה גבוהה יותר.

כיוון הניגוב

אם בכל זאת בחרתם במגבונים, כי בסוף שטיפה לא מתאימה לכל אחד, הכלל הוא לנגב מקדימה אחורה ולא הפוך. כשהם עושים קקי אם ננגב בכיוון ההפוך נעביר את הלכלוך קדימה.

החתלה נכונה

יש כללים חשובים שכדאי לקרוא על החתלה נכונה, שאם נקפיד עליהם, נוכל למנוע בריחות.

מריחת קרם

לא יותר מדי, השימוש בקרם למניעת התפרחת לעומת טיפול בה הוא שונה. כשמגיעה התפרחת צריך להתייעץ עם רופא אבל כל עוד נשתמש בקרם על מנת למנוע גירויים ותפרחת, לא צריך לשים חצי מהחבילה בכל החתלה, מספיק מריחת שכבה דקה - שוב כיוון המריחה יהיה מקדימה אחורה.

תינוק ותינוקת

לתינוק הרבה יותר קל לנקות, לעומת תינוקת שצריך לוודא שניקנו את שאריות הקרם או הצואה באופן יותר יסודי מקדימה, לכן שימו לב בזמן ההחלפה שכל האזור נקי כמו שצריך.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך