אנחנו עושים הכול נכון ועדיין לוקח לילד שעה להירדם? אלה הדברים שמומלץ להימנע מהם לפני השינה

אנחנו עושים הכול ולא מבינים למה הילד שלנו מתהפך במיטה ולא נרדם. אנחנו בטוחים שהפתרון הוא לישון מאוחר יותר, אבל כנראה שפשוט יש דברים שהוא עושה לפני השינה שמפריעים לו להירדם. הכירו את הדברים שכדאי לכם לעשות כדי לגרום לשינוי ולזכות בהרדמות מהירות

ילד לא מצליח להירדם
איך נעזור להם להירדם מהר | צילום: Shutterstock

אנחנו עושים הכול נכון, הילד יודע להירדם באופן עצמאי, הבית חשוך, עשינו טקס שינה וכולם באווירה שרק גורמת לנו לרצות לשים את הראש על הכרית ולצלול, אבל איכשהו הילד שלנו נכנס למיטה ולא מפסיק להתהפך. ואז אנחנו תוהים האם הוא צריך ללכת לישון מאוחר יותר או שהוא פשוט לא אוהב לישון.

לא תמיד הפתרון הקל הוא הפתרון הנכון, וכל ילד רגיש למשהו אחר שמשפיע לו על השינה באופן משמעותי, עד כדי תחושה שיש כאן בעיית שינה אמיתית. הכירו את הדברים שמעכבים שינה ומונעים כניסה לשינה איכותית, ואם נמנע מהם נוכל לגלות שיפור משמעותי בשינה של הילדים שלנו.

מסכים

אנחנו נורא אוהבים להירדם מול הטלוויזיה, ויש מי שלא יכול בלעדיה, אבל לילדים שלנו הטלוויזיה היא אלמנט מפריע. האור הכחול מעכב את ההפרשה של הורמון השינה, ולרוב סוג הסרטונים שמתאימים לילדים מורכבים מריצודים וגירויים מרובים, כדי למשוך אותם להסתכל ולא להזיז את העיניים מהמסך. כל אלה מקשים עליהם להירגע ולהירדם עד שעה וחצי אחרי שסגרנו את המסכים.

אם נמנע מהם טלוויזיה לפני השינה ונכבה את המסכים לפחות שעה לפני, נאפשר לילד שלנו להיכנס לשינה הרבה יותר בקלות.

ילד מול הטלוויזיה
נסגור את המסכים שעה לפני השינה | צילום: Shutterstock

פעילות גופנית

פעילות גופנית היא מעייפת ומאפשרת להם להוציא אנרגיה, תורמת לבריאות ומפתחת, וחשוב שהילדים שלנו יעסקו בה. אבל כשהילד שלנו עוסק בפעילות גופנית, האדרנלין מופרש במוח וגורם לעוררות, כך שאם נדאג שהילד שלנו יעסוק בפעילות אחרי המסגרת אבל נימנע ממנה כשעה וחצי לפני השינה, נשיג את השינה האיכותית ביותר, כי הוא יהיה עייף אבל האדרנלין ידעך והעייפות תגיע.

סוכרים

סוכרים יודעים להתחבא טוב, לכן הכוונה היא לא רק בשוקולדים וממתקים, אלא גם בלחם מחיטה, מעדנים ורוב הפירות, למעט יוצאים מן הכלל. צריכה של כל אלה ושל מאכלים נוספים שמכילים סוכר לפני השינה, מעכבים הירדמות ואף גורמים לשינה לא רגועה והתעוררויות במהלך כל הלילה.

עלינו למתן את צריכת הסוכרים במהלך כל היום, מכיוון שצריכה מוגברת גורמת לצורך של הגוף בסוכר שוב כשהוא יורד. ולכן, כשהילד שלנו אכל המון סוכר והלך לישון, כאשר תהיה ירידת סוכר במהלך הלילה הגוף ירגיש בצורך ויגיב. בנוסף, גם כשהחלטנו כן לאפשר סוכרים, רצוי לא לעשות זאת סמוך לשינה מכיוון שכניסה לשינה מהירה ואיכותית תהיה מאתגרת לאחר מכן.

סטרס

כדי להיכנס לשינה הגוף צריך להיות רגוע והראש נקי מטרדות, אז את הכעסים וההרצאות שלנו על האחה"צ המאתגר נעשה באותו רגע ואם שכחנו אז נשמור אותם לבוקר למחרת ולא לרגע הזה שהם במיטה. נדאג לשמור על טונים נמוכים, ולהתעסק בדברים הטובים. ותמיד ניפרד מהם ללילה טוב בחיוך.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך