לא בהכרח לצאת לגלידה: אלו הפעילויות שיקרבו אתכם לילד שלכם

חשוב לנו שהילדים שלנו ידברו איתנו, שנצליח לעשות אחד על אחד איכותי ונייצר מערכת יחסים קרובה. פעילות מהנה היא חשובה אבל פעילות מקרבת היא דווקא כזו שמכריחה אתכם לשתף פעולה ולייצר שיח | אלו הדברים שכדאי לכם לעשות

אבא ובן רוקדים יחד
תרשו לעצמכם להשטות עם הילדים | צילום: Shutterstock

אנחנו נורא רוצים לעשות אחד על אחד עם הילד שלנו כדי להתקרב ולהתגבש, אבל איזו פעילות תעשה את העבודה הכי טוב. הליכה לגלידריה תטה את תשומת הלב וההתרגשות לאוכל מפנק, הליכה לגן השעשועים זה לא באמת אחד על אחד, אבל חשוב לדעת שלא בהכרח חייבים פעילויות שיגרמו הנאה לילד כדי לקרב ביניכם. אלה הדברים שתוכלו לעשות כדי לייצר קרבה.

הליכה

מהיום שתינוק נולד הוא צריך אחד על אחד עם ההורה שלו, וזה מגיע עם קשר עין, קרבה ותחושה שאין הסחות דעת מסביב. אותו צורך בדיוק ממשיך גם כשהם גדלים, ובהליכה אפשר לזכות בכל הדבר הזה. זה גם בריאות, אבל בזמן הליכה זה רק שניכם, בלי הסחות דעת כמו טלוויזיה ברקע, טלפון או צעצוע. וכשאין הסחות דעת יש יותר מקום לשיחה, קצת לספר על עצמכם ואולי לקבל גם איזו פיסת מידע על היום שעבר עליהם.

ארוחה

אם כבר פעילות שקשורה לאוכל אז תתעסקו בעשיה, בשיתוף פעולה ובחיבור אמיתי. תכינו את הארוחה יחד, זה ידרוש שיתוף פעולה ושיח, גם אם מדובר בשיחה על כוס מדידה ומצרכים, העשייה ושיתוף הפעולה שיביאו לתוצאה מנצחת תייצר קרבה והפוטנציאל שהשיחה תגלוש למקומות אישיים היא הרבה יותר גדולה.

כתבות נוספות:

אמא ובת מבשלות יחד
פעילות מקרבת בין הורה וילד | צילום: Shutterstock

ריקוד

אין דבר יותר משעשע ומקרב עבור ילד שההורה הסמכותי שלו מחליט להשטות ביחד איתו. תפעילו מוזיקה ותרקדו ביחד, זה עוזר להתפתחות שלהם, מרים את מצב הרוח ונותן אופציה לפעילות כייפית ומשמחת ביחד.

ליצור ביחד

זה יכול להיות פאזל או משחק חדש ומסורבל שאתם מנסים להרכיב יחד. כל פעילות שקשורה בעשייה משותפת, שדורשת שיח ותוצאה שתגיע רק אם תשתפו פעולה היא מקרבת.

המטרה בפעילות מקרבת היא לעשות משהו שיהיה עם כמה שפחות הסחות דעת, כזו שתיתן יותר אופציה לפתח שיחה, קשר עין וקרבה עם הילד שלנו. כי בסופו של דבר מה שהם צריכים זה לדעת שאכפת לנו, שאנחנו שם בשבילם.

 

הכותבת היא מנטורית להורים ויועצת שינה לגיל הרך