מציפים את הילדים שלכם בצעצועים? יכול להיות שאתם מזיקים להם

לא פחות מ-89 מיליארד דולר הוציאו בעולם על צעצועים רק בשנת 2016, אבל בכמה מהם הילדים באמת משחקים - והאם יש אלטרנטיבה זמינה, פשוטה וטובה הרבה יותר?

ילדים
ילדים | צילום: ילדים ישראלים

במרומי טירתה שבמודיעין, הנסיכה הודיה בת ה-4 היא השליטה הבלתי מעורערת של בין הרבה להמון צעצועים. יש לה סוס נדנדה, עגלת תינוק, כל מיני כדורים. יש לה בובות, ועוד בובות ועוד בובות. הנסיכה הודיה אוהבת את הצעצועים שלה, המלך והמלכה - פחות.

 

הורים יקרים, הסתכלו סביבכם. אם גם הסלון או חדר המשחקים שלכם נראים כמו החדר של הודיה, יכול להיות שאתם מזיקים לילדים שלכם. מחקרים מהתקופה האחרונה מערערים על מה שרובנו חושבים על השפעתם של צעצועים על ילדינו. אז קפצנו לרשת הצעצועים הגדולה בישראל כדי לבדוק מה אנחנו קונים - וכמה.

 

בעשור האחרון חלה עלייה של 12 אחוזים בהוצאה העולמית על צעצועים, כאשר ב-2016 הסכום היה 89 מיליארד דולר. האמריקנים לבדם קונים צעצועים בכ-25 מיליארד דולר בשנה ואילו ההורים הבריטים מוציאים אפילו יותר על כל ילד או ילדה. על פי סקרים, לילד בריטי יש בממוצע 238 צעצועים. סיגל כספי, מנכ"לית טויס אר אס ישראל, טוענת שאנחנו קונים אפילו יותר. אבל הנה מה שמעניין עוד יותר באותו סקר בבריטניה - כשההורים שם התבקשו למנות את הצעצועים שבהם משחקים ילדיהם על בסיס יומיומי, התברר שמתוך אותם 238 ושמונה צעצועים, רק 12 הם בשימוש פעיל. כ-5 אחוזים בלבד.

 

המשחק, ועל כך אין מחלוקת, הוא בטבעו של האדם. אבל האם ייתכן שקניית המוני צעצועים משרתת בעיקר את ההורים ופחות את הילדים?