חנוכה: מצפון ועד דרום – האירועים שאסור לכם לפספס

טיולי עששיות, מסעות בעקבות כדים מסתוריים, חדרי בריחה ליליים במוזיאון וחנוכיית אש אחת שמגיבה לצלילי מוסיקה. האירועים הכי שווים בחג

אתר שחזור הקרבות ביד מרדכי
אתר שחזור הקרבות ביד מרדכי | צילום: יח"צ

פסטיבלים, הופעות

 

 

פסטי סליים
פסטי סליים | צילום: גיל טרנוס

פסטי סליים

בחנוכה יתקיים פסטיבל סליים ענקי עם אטרקציות על טהרת הסליים, בהנחיית אלין כהן ועמנואל לוי ובהשתתפות הסליימריות והיוטיובריות המובילות בארץ. בנוסף, מופע מרכזי של סמולקין וליזה ולהקת פורמולה עם הסליימריות אנג'ל ברנס, טניה לאורן והתאומות עלמה וליה ציון.

הסליים שמסעירה את הילדות והנערות בארץ ובעולם. בין הפעילויות שיתקיימו בחגיגת הסליים:

במת סליים פעילה - במתחם תהיה במה פעילה בה יתקיימו כל הפעילויות: סדנאות, הגרלות, תחרויות ועוד המון הפתעות. הבמה תוקרן על קוביית לד ומסכי ענק בהיכל, כך שניתן יהיה לראות מכל מקום את המתרחש על הבמה.
האקדמיה לסליים- זה הזמן ללמוד מהיוטיובריות/סליימריות המובילות את כל מה שלא ידעתם על הסליים, כל הסודות הכי מטורפים והחידושים הכי שווים.

תאריכים: 4-5.12.2018, 8-10.12.2018

מחיר מוזל דרך וועדי עובדים:
חבר 64 ₪, הייטקזון 64 ₪, מועדון שלך 49 ₪, ביחד בשבילך 49 ₪/

89 שקלים דרך הסליימריות והיוטיובריות שמופיעות באירוע.

1+1 דרך כל כרטיסי האשראי (ויזה, ישראכרט ואמריקן אקספרס)

129 שקלים מחיר כרטיס מלא.

לינק לרכישה: פסטי סליים, חנוכה 2018, היכל שלמה (הדרייב אין) תל אביב. להזמנות 2207*

 

 

 

חיים בחאראטה
חיים בחאראטה | צילום: רן יחזקאל

כוכבי הנוער על במה אחת

לראשונה בחנוכה, במופע יחיד במינו, כל כוכבי הנוער על במה אחת, עם כל הלהיטים הגדולים של הכוכבים : מיכל ספיר, בן זיני וטיילור מלכוב, ירון ברלד, כל צוות חיים בחארטא, בן קיסר, יובליה, צוות מנחוס, ליגל רז, לאון ויואב, מיכל מצוב, נבו אבוטבול, שקד דוד, עופר ומאור, שירלי לוי והמרתף. תוכן חדש ובלעדי שנוצר במיוחד, מופע אינטראקטיבי - מסכים, מוסיקה, מערכונים מוכרים וחדשים, אתגרים לייב על הבמה וחוויה בשיתוף עם הקהל.

מחיר כרטיס 135 ₪ לפני הנחות וועדים.

לבירור אודות מיקום המופעים ושעות: http://www.nextfest.co.il

 

מוזיאונים

 

זומו ערד
זומו ערד | צילום: דורון אורגיל

להסתובב במוזיאון בחושך

לאורך חופשת חנוכה יוחשך מוזיאון "זומו" בערד ופעמיים ביום יתקיימו בתערוכה סיורים מודרכים עם פנסים שיאירו את עבודות האמנות באור חדש. בין הפעילויות בחג:

"פס ייצור"

סדנת עיצוב תיקי בד עם חומרי טקסטיל.

הסדנה תהיה פתוחה לאורך חופשת החנוכה כל יום בין השעות 11:00-15:00.

עלות: 10 ש"ח למשתתף.

יש להירשם מראש בלינק: https://amito21.wixsite.com/acacarad/blank-5

מספר המקומות מוגבל.

 

למידע נוסף: אתר: www.zumu.org.il

 

מוזיאון ארצות המקרא
מוזיאון ארצות המקרא | צילום: עודד אנטמן

בעקבות תעלומת הכד המסתורי

מוזיאון ארצות המקרא ירושלים יקיים את פסטיבל חג החנוכה המסורתי שלו לכל המשפחה עם סיורים מומחזים בעקבות הכד הקסום ושלומית החשמונאית, סדנאות יצירה מושקעות ומגוון הצגות של תיאטרון אורנה פורת לילדים. בנוסף יציע המוזיאון פעילויות מיוחדות מותאמות ומונגשות לילדים, משפחות ואנשים עם מוגבלויות

הפסטיבל, שיתקיים במהלך חג החנוכה, בתאריכים ה-4-6.12 וה-9-10.12, יכלול בין היתר סיור עם שחקנים בעקבות תעלומה מסתורית אליה תצא משלחת חיפוש מיוחדת במוזיאון בהובלת שלומית החשמונאית, נצר למשפחת החשמונאית הידועה. על המשלחת לנסות לאתר את הכד הקסום בעל הכוחות המיוחדים שנעלם לפני שנים. הסיור ילווה בשלל משימות וחידות, ובדרך יפגשו הילדים מומיה שלא חונטה בשלמותה ואת אל היין הערמומי במטרה למצוא את הכד הקסום. לאחר הסיור המשתתפים ייהנו מסדנת יצירה איכותית ומדליקה במיוחד.

בנוסף מוזמנים הילדים לצפות בהצגות מובילות של תיאטרון אורנה פורת.

בין הפעילויות: תעלומת הכד המסתורי - סיור חווייתי וסדנת יצירה

הפעילות מתאימה לילדים בגילאים 5-10

שעות: 10:30, 13:00, 14:00, 15:00. משך הפעילות כשעתיים.

מחיר: ילד - 35 ₪ | 3 ילדים או מנוי - 30 ₪

מבוגר מלווה - 20 ₪

סיורים מונגשים - מבוגר מלווה חינם (עד שני מבוגרים).

חנייה חינם בחניון המוזיאונים.

לפרטים על הסיורים המונגשים ולהרשמה: education@blmj.org

 

דינוזאורים במוזיאון האדם והחי
דינוזאורים במוזיאון האדם והחי | צילום: יקי אקרמן

לברוח מהמוזיאון

חדרי בריחה חדשים במוזיאון האדם והחי בפארק הלאומי ברמת-גן. עם רדת החשיכה מתעוררות לחיים תערוכות הקבע במוזאון, והופכות לחדרי בריחה מרתקים ומאתגרים

דוגמא ללילה במוזאון: שובו של האדם הקדמון

מתושלח עובד במוזיאון שנים רבות ותמיד התעניין באדם הקדמון. לפני מספר חודשים מתושלח מצא מאמר שטוען שבאדם המודרני יש עד 4% של חומר גנטי (DNA) מהאדם הניאנדרטלי. האדם הניאנדרטלי הוא מין אדם שחי לפני 250,000 - 40,000 שנים. האדם הניאדרטלי חי במקביל לאדם המודרני (הומו ספיאנס) כמה אלפי שנים עד שהוא נכחד. סיבת היכחדותו אינה ידועה ,אך יש סברות האומרות שהוא נכחד עקב הדבקות במחלות מהאדם המודרני או עקב תחרות על מזון עם האדם המודרני. מתושלח החליט שנעשה אי-צדק היסטורי אותו הוא רוצה לתקן. הוא בודד את החומר הגנטי של הניאנדרטל והחדיר אותו לתוך וירוס. שחרור הווירוס לאוויר אמור להפיץ את הגנים של האדם הניאנדרטלי באוכלוסייה. רק ש...מתושלח איננו מדען מיומן, והווירוס עלול לגרום למיני מחלות נוראיות. אתם גילתם את מזימתו של מתושלח וניסיתם לעצור אותו ,אך הוא כלא אתכם במעבדתו. בעוד שעה יגיע מתושלח למשמרתו, זהו הזמן העומד לרשותכם לסכל את מזימתו, לנטרל את הווירוס ולברוח מהמעבדה. בהצלחה!

חדרי הבריחה פועלים בשעות הערב ובסופי שבוע. המחיר 50 שקלים לאדם.
השתתפות מגיל 8 ומעלה. עד גיל 13 יש צורך בליווי מבוגר.
פרטים בטלפון: 03-6315010. ובאתר www.adamvechai.org.il

 

סדנת אור במעמקים
סדנת אור במעמקים | צילום: תמר גורקה קליינר

"גיבורי על ימיים"

במוזיאון הימי הלאומי בחיפה יתקיים מסע ימי חד-פעמי באוקיינוס עם שלושת גיבורי העל של הים : אקוואמן, פוסידון וניקולאוס הקדוש . התערוכה מציגה ממצאים ארכיאולוגים ימיים, צעצועים , אייקונות, קומיקסים , פסלי ענק של הגיבורים ושאר הפתעות מעולם גיבורי העל הימיים . מרחב אינטראקטיבי בתערוכה יעניק לילדים הזדמנות להיות גיבורי על ימים ולצאת למשימות להצלת האוקיינוס !

תערוכת "גיבורי-על ימיים" הינה הזדמנות נפלאה לכל המשפחה ליהנות, ללמוד ולחוות משהו חדש ומרתק מן העבר וההווה של ההיסטוריה הימית. עוד מאז ראשית ההיסטוריה הייתה אמונה של האדם בישויות כל-יכולות . בתקופות שונות ניתנו לישויות אלו שמות שונים, צורות שונות, יוחסו להן כוחות שונים, וכן השתנו האזורים הגיאוגרפיים שבהם פעלו ותחומי החיים עליהם היו מופקדות. דבר אחד שנשאר קבוע - היא עצם התופעה.

התערוכה מציגה מגוון עשיר של חפצים שלא הוצגו עד כה יחדיו: ממצאים ארכיאולוגיים לצד יצירות אמנות מהעת העתיקה, מהרנסנס ומהעת החדשה, איקונות, צעצועים, קומיקסים ועוד. מרחב אינטראקטיבי לילדים ולמשפחות יזמין את הילדים להצטרף לנבחרת גיבורי העל ולצאת למשימות הצלה של הים והאוקיינוס. בעמדות יצירה ומשחק נלמד על חשיבותם של גיבורי העל לאנושות, נשאל מיהו גיבור העל של ימינו ומהם האתגרים עימם הוא נדרש להתמודד בכדי להציל את הימים והאוקיינוסים. הילדים יתכננו גיבור-על משלהם, יעצבו אותו בקומיקס, יציגו, ישחקו ויצרו כיד הדמיון.

במהלך החג יתקיימו סדנאות לילדים. מחיר לילד: 25 ש"ח, כולל כניסה למוזיאון | מבוגר מלווה: כרטיס כניסה למוזיאון | הנחות לזכאים
הפעילות מתאימה לגילאי 5+, בליווי מבוגר
כתובת: דרך אלנבי 98, חיפה טלפון: 04-9115944


טיולים

 

 

גן ילדי ישראל
גן ילדי ישראל | צילום: יח"צ

קק״ל מדליקה את חנוכה

הקרן הקיימת לישראל מציעה שורה מגוונת של פעילויות לילדים (והוריהם) בפריסה ארצית שמתכתבות עם סמלי חג האורות ומחברות לטבע, לסביבה ולמורשת החג. לדוגמא: סיורי עששיות ביערות קק"ל

טיול חוויתי לאור עששיות למשפחות, שיתחיל בשעת בין הערביים, עם שקיעת השמש ועליית הירח. במסגרת הסיור נכיר את החיות הפועלות בלילה, נפעיל את החושים, נאזין לצלילים, נצפה בכוכבים, נשמע סיפורי גבורה, אגדות וצ'יזבטים מרתקים, נדליק נרות חנוכה ונקנח בתה צמחים טעים וחמים! תינתן עששית אחת למשפחה. משך הסיור כשעתיים וחצי, ציוד נדרש: פנס, נעלי הליכה סגורות, מכנסיים ארוכים, מים.

מתי? יום רביעי כ"ז בכסלו תשע"ט, 5.12.18, בשעה 17:00

איפה? במספר מוקדים בארץ:

מרכז (3 לוקיישנים): יער בן שמן (מצפה מודיעין), יער בן שמן (קברות המכבים), פארק קנדה ויער אילנות

צפון: עמק בית שאן

דרום: יער שחריה המלאכים.

מתי? יום חמישי כ"ח בכסלו תשע"ט, 6.12.18 בשעה 17:00. מרכז (3 לוקיישנים) : יער בן שמן (מצפה מודיעין), פארק קנדה, יער ראש העין.

 

הפעילות הינה בתשלום של 20 ש״ח למשתתף.

מותנה בהרשמה מראש ב"קו ליער", מוקד המידע לטיולים של קק"ל, 1-800-350-550. מספר המשתפים מוגבל.

 

 

רמת הנדיב עששיות
רמת הנדיב עששיות | צילום: טל גליק

לצאת אל הטבע בצפון

הגשם החל לרדת בדיוק בזמן! האגם וגבי המים בגן הלאומי הר הכרמל מתמלאים וזה הזמן לצאת אל הטבע ולחגוג את יופיו. עמותת התיירות כרמלים ומועצה אזורית חוף הכרמל מזמינות את המבקרים מרחבי הארץ ליהנות מיופיו של הטבע המתעורר לחיים, מזרימת הנחלים בכרמל, מניצני הפריחה החורפית ומניחוח האדמה והגשם.

במהלך חג החנוכה- חווית סיורים והדרכות מיוחדות במסלולי הטבע והנוף הירוק של הכרמל.

 

טיול עששיות ביער עופר - טיול ערב חווייתי ביער עופר הקסום, בליווי עששיות. הליכה קלילה לאורך שבילי היער לאורם של העששיות. טיול באווירה לילית מיוחדת של היער ודייריו שמתעוררים לחיים בלילה.

הטיול יתקיים ביום שישי 7.12 ובשבת 8.12 בין השעות 7:00-18:30. יש להצטייד בבגדים חמים ונעלים סגורות.

תשלום: 35 ₪ למשתתף מגיל 3 ומעלה.

טיול עששיות ברמת הנדיב + טיול בעקבות פח השמן האבוד - טיול בעקבות פח השמן האבוד -סיורי כתב חידה בשביל האחוזה: מסע מרתק בפארק הטבע, טיול בשביל האחוזה עד לוילה הביזנטית וביקור בתצפית מרהיבה ממעוף הציפור. פעילות כתבי סתרים לאורך הדרך שדרכה מגלים את סוד ההפקה של שמן הזית, אנרגיית הרוח ועוד.

מועדי הסיור: חנוכה, 3.12 ו 5.12 בשעה 10:00. משך הפעילות: כשעתיים.

יש להצטייד בנעליים נוחות וסגורות.

עלות למשתתף: 35 ₪ (מגיל 3 ובהרשמה מראש).

סיור לאור עששיות ברמת הנדיב 3-4-5-6 בדצמבר בשעה 17:30

פרטים נוספים ועידכונים על פעילויות, טיולי המשפחות התאריכים והשעות, הנחות ומבצעים במגוון עסקים הפועלים באיזור כגון מלונות, מסעדות ואטרקציות נוספות. תוכלו למצוא באתר מטיילים במגפיים בכתובת: www.magafaim.co.il

 

 

פעילויות מיוחדות לחג

 

גן ילדי ישראל
גן ילדי ישראל | צילום: יח"צ

מצדיעים ליישובי הדרום ועוטף עזה

פסטיבל "חנוכה-חג השמן הישראלי" של ענף הזית במועצת הצמחים, יתקיים השנה בסימן הצדעה ליישובי עוטף עזה ויישובי דרום הארץ. הפסטיבל יתקיים בבתי הבד השונים בכל חלקי הארץ, בדגש על הדרום, במהלך ימי חופשת חנוכה בתאריכים 2-10/12.

מוקד הפסטיבל, שיערך בשורה של בתי בד ברחבי הארץ, יהיה בבית הבד "ביתן הבד" שבמושב יושיביה, במערב הנגב הצפוני, במועצה האזורית שדות נגב.

במהלך הפסטיבל יוכלו המבקרים ליהנות מסיורים מודרכים בבית הבד השונים, סדנאות שף עם מנות על טהרת שמן הזית, כולל הסברים, טיפים והדגמה לעיני הקהל, דוכני שמן זית וזיתים, דוכנים של תוצרת חקלאית מישובי עוטף עזה ודוכני מזון. לילדים יתקיימו סדנאות תיפוף על פחי שמן זית, משחקי רצפה, ומופע בועות סבון, הפעלות וסדנאות יצירה. בנוסף, המבקרים יוכלו לטעום את שמני הזית "ראשון המסיק" הידועים בטעמם העז, לראות מקרוב את תהליך הפקת השמן, להשתתף בסדנאות בנושא יצור שמן זית ומוצרים נלווים וכמובן לרכוש שמן זית ישראלי טרי ישר מהעץ לבקבוק.

מסעדות האזור יציעו מתכונים באווירת הפסטיבל ובנוסף יתקיימו סיורים חקלאיים באזור.

פרטים מלאים: אתר ענף הזית: http://www.oliveboard.org.il

 

הדיונה הגדולה באשדור
הדיונה הגדולה באשדור | צילום: יעקב עיני

כיף לא רגיל

החברה להגנת הטבע מארגנת ביום חמישי, 6.12.18, ד' חנוכה - עששיות בחולות. לקראת השקיעה ולאור עששיות נטייל בדיונה הגדולה, שבחולות אשדוד. במהלך הסיור נכיר את החי והצומח, נתרגש ונשתעשע במסלול לכל המשפחה העובר בין דיונות נהדרות ועצי שקמה עתיקים. בהדרכת בי"ס שדה שקמים, החברה להגנת הטבע.

מחיר: מכוניות פרטיות, אורח: 56 ₪ חבר: 46 ₪

שעות פעילות: 16:30-20:00

לפרטים והרשמה: 03-6388688 או באתר www.teva.org.il

 

יקב תבור
יקב תבור | צילום: לירון אראל

משהו להורים

חופשת החנוכה מהווה הזדמנות מצוינת לצאת מהבית אל הגליל העליון וליהנות מיין איכותי, מזג אוויר מושלם ונוף עוצר נשימה. יקב תבור הממוקם למרגלות הר התבור מזמין אתכם למרכז המבקרים ליהנות מחוויית בילוי ייחודית, בפעילות הורים וילדים הכוללת: סיור ביקב וטעימות יין ישראלי משובח ובזמן שההורים בסיור, הילדים ייהנו מסדנת עיטור עוגיות חנוכה צבעוניות וטעימות.

מתי? 4-5/12 בשעות: 9:00-15:00

מחיר: סיור וטעימות יין- 30 ₪

פעילות ילדים- 10 ₪ לילד.

פרטים נוספים: השתתפות בפעילות בתיאום מראש: 04-6760444 או במייל- Shop@twc.co.il

 

סיבוב על מאדים - הדרכת ילדים
סיבוב על מאדים - הדרכת ילדים | צילום: איתי בלסון, מכון ויצמן למדע

איך סביבון מסתובב?

איך סביבון מסתובב, איך יצרו אנימציה ואיך חנוכיית אש מגיבה לצלילי מוזיקה?

במהלך חג החנוכה, יפעיל גן המדע ע"ש קלור ברחובות מגוון פעילויות וסדנאות ייחודיות הכוללות לימוד סיבוב חישוק על הגוף, איך סיבוב מהיר של גלגל צבעוני יוצר אור לבן והדגמה מדעית של חנוכיית אש.

הפעילויות יתקיימו במהלך חג החנוכה, בימים ה - 4.12 עד ה- 10.12 בין השעות 09.00 - 17.00 (ביום שישי ה- 7.12 בין השעות 09.00 - 13.00) והמבקרים ייהנו מפעילויות מגוונות באווירת החג הכוללות לימוד על תורת הסיבובים והדגמה מדעית באש. איך סיבוב מהיר של גלגל צבעוני יוצר אור לבן.

בנוסף, המבקרים יוכלו ליהנות בפעם האחרונה מתערוכת "סיבוב על מאדים" שתהיה מוצגת במהלך החג. התערוכה מתקיימת בגן המדע ובמסגרתה ניתן להשתתף במשימות ופעילויות שונות כמו "לפקד" על צוות אסטרונאוטים החוקרים את מאדים, להרגיש איך זה ללכת על מאדים באמצעות טכנולוגיית מציאות מדומה -VR, לנהוג על רכב חלל וירטואלי ולחוות את תנאי המחייה של אסטרונאוטים במאדים במבנה ''האביטאט'' שנבנה במיוחד עבור התערוכה. מתאים לכל המשפחה.

מחיר: 50 שקל למשתתף. 10% הנחה למזמינים באתר. כניסה חינם לילדים עד גיל 5, נכה/סטודנט/אזרח ותיק: 25 ₪ למשתתף

לפרטים נוספים ופירוט תאריכים ושעות פעילות: https://davidson.weizmann.ac.il/science-garden

 

העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית
העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית | צילום: יח"צ

לחובבי חיות

יום רביעי, ה- 5.12 - נר רביעי של חנוכה, בין השעות 10:00 - 16:00 יתקיים הפנינג לכל המשפחה במרכז העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית הממוקם בתל מונד.

במסגרת ההפנינג, המציין גם 30 שנים להקמת העמותה, יחגגו ביום חוויתי הכולל פעילויות עם סוסים וכלבים, פעילויות יצירה, מופע להטוטן, ליטוף ומשחק עם כלבי העמותה, רכיבה על פוני ונסיעה בכרכרה.

מחיר כניסה - 20 שקלים לילד, 10 שקלים למבוגר. רכיבה על פוני או על כרכרה - 10 שקלים.

מופע הלהטוטן - בין השעות 11:00 - 12:00

כל ההכנסות מהאירוע קודש לעמותה.

העמותה לרכיבה וכלבנות טיפולית בישראל, דרך הלורד תל מונד, טלפון: 09-7965880

 

סיור מאורים נשים מבשלות
סיור מאורים נשים מבשלות | צילום: יח"צ


כשנוצרי, יהודי ומוסלמי חגגו חנוכה ביחד

העיר היפהפייה עכו ידועה לא רק בזכות ההיסטוריה המרתקת והבניה הייחודית, אלא גם בשל דו הקיום ומרקם החיים המשותף של בני שלוש הדתות - יהודים לצד נוצרים לצד מוסלמים. כיצד חוגגים בעיר שכזו את חג החנוכה? סיור המאורים של מיזם "נשים מבשלות", שבו ישתתפו גם נשים יהודיות וגם ערביות, יספק את התשובות דרך הפסיפס הרב תרבותי של עכו והסיפור של האור בדתות השונות.

הסיור יתקיים בימי רביעי (5.12, 19.12) בעכו, בהדרכתו של יליד העיר אנדרו עבדו.

הסיור יתחיל במוזיאון "אוצרות בחומה", בתערוכה החדשה שמציגה כיצד האירו את ישראל לפני החיבור לחשמל - מעששיות מהודרות בבתי העשירים ועד הפנסים ששימשו דייגים ואוהבים; ימשיך במסגד אל ג'זאר האייקוני, בו נשמע על חשיבות הפנסים בחודש הרמדאן, וישפוך אור על הנושא בדתות פגניות במפרץ עכו, שם הפיניקים היו מקימים מדורות עבור הימאים.

מינימום משתתפים: 25
מחיר הסיור: 190 שקלים למבוגר, 100 שקלים לילד

להזמנות:

03-6909463

03-6012418

 

ימי רביעי 5.12, 19.12 בעכו

http://cooking-woman.co.il

 

יובל שמלא
יובל שמלא | צילום: יח"צ

נינג'ה קידס בתל אביב

טירוף נינג'ת ישראל יסתער על דיזנגוף סנטר בחג החנוכה ויציע חוויה מאתגרת במיוחד לילדים בגילאי 5-12, שיוכלו לנסות מסלול של "גדולים". את הפעילות יובילו זוכי העונה הראשונה של נינג'ה ישראל, יובל שמלא ואלכס חזנוב, הזוכים הגדולים של העונה הראשונה של התכנית בישראל, שיבקרו במתחם המיוחד בכל יום. אלוף הנינג'ה הישראלי ידריך, ידגים ואף יצטלם למזכרת עם מבקרי נינג'ת קידס, שיוזמנו להפגין את כישוריהם הפיזיים על מסלול מכשולים שייבנה במיוחד במקום. המסלול ייפרס על כ-25 מטרים שיציעו בין היתר טבעות, רשת חבלים, מחטים ואתגרים נוספים. על כל משתתף להגיע לפעילות בליווי הורה.

מתי: 3-5.12.18, בין השעות 11:00 עד 19:00.

איפה: דיזנגוף סנטר, בבוטיק המעצבים שבקומה 1-, רחוב דיזנגוף 50, ת"א.

מחיר: חינם

 

הרפת הרובוטית
הרפת הרובוטית | צילום: יח"צ

הרפת הרובוטית

סיור של כשעה ורבע הכולל צפייה ברובוט החולב ובפרות המחליטות מתי מתאימה להן חליבה, ברפת הרובוטית באבנ"י אית"ן. מאכילים עגלים מבקבוק יונקים וחובצים חמאה בעקבות סיפורים על חריצות והתמדה. הסיור ברובו מתנהל באולמות ממוזגים.

מתי? 3-10.12 (פרט לשבת) מ-10:00-16:00, תיאום מראש.

כמה? 33 ₪ (החל מגיל 3).

לפרטים: 050-4060311

למדיע נוסף על פעילויות בגולן - 04-6962885

 

אתר שחזור הקרבות ביד מרדכי
אתר שחזור הקרבות ביד מרדכי | צילום: יח"צ

מגרשים את החושך

חגיגת חנוכה מוארת וסיפורי מורשת בקיבוץ יד מרדכי: סיור מורשת בלילה ∙ פעילות בבית הדבש והדבורה ∙ מירוץ בזמן ∙ נסיעה בטרקטור הקיבוץ ∙ ביקור בבית האוסף "קיבוץ של פעם"

04-10/12 בין השעות 10:00-15:00

 

בחנוכה הזה קיבוץ יד מרדכי מצטרף לשנה החמישית של שבוע מורשת ומציע מגוון פעילויות שילמדו את כל המשפחה על אתר מורשת הקרב של יד מרדכי, בו התרחש הקרב בין הפולש המצרי למגיני יד מרדכי ולוחמי הפלמ"ח במלחמת העצמאות במאי 1948. כחלק מהפעילות, המשפחות יוכלו להשתתף במשחק "המירוץ בזמן" - משחק הבנוי מחידות ואתגרים, מותאם במיוחד למשפחות. במסגרת הפעילות, יוזנקו המשפחות מהכניסה לאתר שחזור הקרב, משם יעברו בין אתרי המורשת של קיבוץ יד מרדכי וילמדו על ההיסטוריה של הקיבוץ ושל הקמת המדינה.

מתי: 04-10/12 09:00 - 15:00

כמה עולה: 25 ₪ למשתתף מגיל 3

לפרטים אירועים נוספים במקום, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il

 

מערת צדקיהו במופע
מערת צדקיהו במופע | צילום: יעל הרמן

לחובבי אינדיאנה ג'ונס

בחנוכה אתם מוזמנים לפתור תעלומה בת אלפי שנים: אוצר המלכים הרפתקה משפחתית במערת צדקיהו

ג'-ה' , 6-4.12.18, 15:00-10:00

חוויה משפחתית ייחודית במקום הכי מסתורי בירושלים במערת צדקיהו הנקראת גם מערת המלכים, עם כתב חידה שיוביל אותנו לפתרון תעלומה בת 2000 שנה.

בדרך נעבור בתחנות שונות, נשתתף בכריית אבנים טובות במכרה "עתיק", ניצור תכשיט אגדי, נפתור חידות בלשיות ונצטלם למזכרת!

ההרפתקה מלווה בשחקנים מקצועיים, אביזרים מרהיבים ואווירה מסתורית.

מחיר כרטיס: 30 ₪.רכישה באתר פמ"י או בקופות בכניסה

מתאים לכל המשפחה, מגיל 4 ומעלה

המערה חמימה ומוגנת מגשמים

שאטלים ללא תשלום מחניון מתחם התחנה עד למערת צדקיהו בין השעות 14:00-9:00

לפרטים והזמנות: באתר פמ"י