"צחקו עליי והשפילו אותי": בעיית השמנת היתר של ילדי ישראל

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, ישראל מובילה את העולם בהשמנת ילדים. מדוע דווקא אנחנו, איפה בארץ הבעיה גדולה יותר והכי חשוב - איך יוצאים מזה?

אוראל לזר
אוראל לזר | צילום: ללא קרדיט

מי לא אוהב להיות במקום הראשון, אולי בעצם לא כל מקום ראשון. על פי הנתונים האחרונים של ארגון הבריאות העולמי ישראל מובילה במַקום הראשון באירופה בהשמנת ילדים ובארצות הברית במקום השני מיד אחרי הילדים האמריקנים שסובלים מהשמנת יתר.

 

גיל ההתבגרות הוא גיל לא קל, לכולם. בטח כשאתה סובל מעודף משקל. אוראל בן השלוש עשרה החליט שנמאס לו להיות מושא ללעג, ועשה מעשה. כבר שלושה שבועות הוא מתאמן, מקפיד על מה שהוא אוכל וכבר יש תוצאות טובות. ואכן גם שגית, אימא של אוראל, זוכרת את עצמה ילדה שמנה שהייתה נתונה להשפלות והצקות של חבריה.

 

אושרי ואימא שלו כבר ניסו הכול. דיאטות, קבוצות תמיכה, כושר גופני, דבר לא עזר. הם החליטו לעשות ניתוח לקיצור קיבה. גלית, אימא של אושרי, עשתה את הניתוח לפני שלוש שנים, הבן אושרי עשה את הניתוח לפני חצי שנה. אושרי הגיע למשקל של מאה שלושים ושמונה קילוגרם. בתוך חצי שנה הוא השיל ממשקלו חמישים ואחד קילוגרמים.

 

זו המלחמה של חברת השפע, של העולם המערבי, של אינספור הפיתויים שמול העין. של הזמינות שלהם. איך מתמודדים? חינוך ועוד חינוך ותודעה. אבל לא פחות חשוב - גם חינוך לקבלת האחר, כי הגבול שבין מלחמה בהשמנה לבין הוקעת השמנים לא צריך להיות טבול באכזריות.

 

לעוד כתבות:

איך לעשות שינוי בריאותי אצל הילדים?

איך תדעי האם את אמא הליקופטר?

השיטה ללמד ילדים להתגבר על מכשולים