האמת מאחורי להב"ה: הכירו את הארגון הקיצוני שאליו נכנסה צופית גרנט

בפרק הבכורה של "צופית גרנט ללא גבולות" צופית מצטרפת לארגון להב"ה ל-48 שעות. רגע לפני ניסינו לעשות לכם סקירה קצרה על הארגון: מה האידיאולוגיה שלו, מי עומד מאחוריו - ומה חבריו רוצים מצחי הלוי ודניאלה פיק?

זמן צפייה: 00:52

צופית גרנט מביאה למסך את הפרויקט הטלוויזיוני החדש שלה, במרכזו היא יוצאת למסע מטלטל אל המקומות הכי נפיצים בישראל. בכל פרק צופית תצא למסע מטלטל במקומות שרבים ניסו להיכנס אליהם לפני בשטחי ההפקר של מדינת ישראל - ותחשוף את האנשים מאחורי האידיאולוגיה.

בפרק הבכורה מגיעה צופית לארגון "להב"ה" (ראשי תיבות של "למניעת התבוללות בארץ הקודש"). זהו ארגון ימין קיצוני ישראלי, שהוקם על ידי בנצי גופשטיין. מטרת הארגון, כמופיע בפרסומיו, היא "להציל בנות מעם ישראל שהתפתו לקשור קשר עם גוי". הארגון פועל למניעת התרועעות משותפת של יהודיות עם לא יהודים, וגם מציע עזרה מעשית ומשפטית לנשים יהודיות כדי לנתק קשר רומנטי עם מי שאינו יהודי. להב"ה קורא להעסקת יהודים בלבד, בנימוק שהעסקתם של ערבים בעסקים בבעלות יהודים תורמת לעליית שיעור ההתבוללות בישראל.

בנצי גופשטיין וצופית גרנט
בנצי גופשטיין וצופית גרנט | צילום: מתוך צופית גרנט ללא גבולות

באוקטובר 2020 יצא הארגון בקריאה לרשויות השירות הלאומי לא לשלוח בנות להתנדבות בבתי חולים, בגלל ריבוי ערבים במקצועות הרפואה השונים בבתי חולים. להב"ה מארגן הפגנות מול חתונות מעורבות, הפצת מדבקות ועלונים המזהירים צעירים לא להתקרב לנערות יהודיות, הפעלת מוקד טלפוני לדיווח על יהודיות המתרועעות עם ערבים, והפעלת צוותי פעילים לשם סיכול מגעים מעין אלה.

באוגוסט 2014 פעלו ראשי להב"ה נגד חתונה של מוסלמי ויהודייה שהתאסלמה. החתן עתר לבית המשפט נגד קיום הפגנה מול אולם החתונות, והושגה פשרה שלפיה ההפגנה תיערך במרחק של מאתיים מטרים מהמקום. המחאה נגד החתונה זכתה לחשיפה נרחבת בתקשורת, ולדיון נוקב בין מתנגדי הארגון לתומכיו. ב-22 באפריל 2021, בעקבות מקרי אלימות של ערבים נגד יהודים בירושלים שפורסמו ברשתות החברתיות, ארגנו אנשי להב"ה צעדה של מאות אנשים בירושלים "להחזרת הכבוד היהודי". המפגינים צעדו בעיר מכיכר ספרא לשער שכם כשחלקם קוראים קריאות כמו: "מוות לערבים" ו"שישרף לכם הכפר".

בנצי גופשטיין
בנצי גופשטיין | צילום: מתוך צופית גרנט ללא גבולות

מי שעומד מאחורי הארגון הרדיקלי הוא בן-ציון (בנצי) גופשטיין. במסגרת פעילותו בארגון, גופשטיין נוהג לפרסם מכתבים פומביים לידוענים המקיימים זוגיות או מתחתנים עם בני זוג שאינם יהודים. בין היתר פרסם הארגון מכתבים כאלה ליאיר נתניהו (כשהיה בזוגיות עם אישה לא יהודייה) צחי הלוי (לאור נישואיו ללוסי אהריש) וגם לדניאלה פיק (בעקבות הקשר עם קוונטין טרנטינו).

ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין
ראש ארגון להב''ה, בנצי גופשטיין | צילום: רויטרס

גופשטיין גדל בבני ברק ובצעירותו היה תלמיד של מאיר כהנא ופעיל בתנועת "כך". במרוצת השנים נפתחו נגדו תיקים בגין הפרת סדר, תקיפה וחבלה ברכוש ערבים. מאוחר יותר, בנובמבר 1990 אף נעצר יחד עם עוד שניים בחשד לרצח הכפול בלובאן א-שקריה, כנקמה על רציחתו של הרב כהנא שאירע יום לפני. אולם, שוחרר זמן קצר לאחר מכן בשל היעדר ראיות.

לקראת הבחירות לכנסת ה-22 גופשטיין הוצב במקום החמישי ברשימת "עוצמה יהודית". עם זאת, בית המשפט העליון פסק שהוא אינו יכול להתמודד, בגין "הסתה עקבית ובוטה לגזענות מצדו נגד ערביי ישראל".

בנצי וענת גופשטיין עם צופית גרנט
בנצי וענת גופשטיין עם צופית גרנט | צילום: מתוך צופית גרנט ללא גבולות

בנובמבר 2019, אחרי תלונות רבות של המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הוגש נגד גופשטיין כתב אישום בעבירות של הסתה לאלימות, הסתה לגזענות ותמיכה בטרור.

חלק מיוזמותיו של גופשטיין בוצעו עם ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר, ובדומה להם הוא מושך תשומת לב תקשורתית ומשמש מושא לביקורת המאשימה אותו בגזענות ובהסתה לאלימות. בחתונת בתו אמר לתקשורת: "החתונה הזאת היא של אנשי ימין קיצוני, אנחנו מייסדים את דור ההמשך. אצלנו אין ערבים. אם היה פה מלצר ערבי, הוא לא היה מגיש אוכל, אלא מחפש את בית החולים הקרוב".

צופית גרנט ללא גבולות