החורף עדיין כאן: גשם לפרקים בצפון ובמרכז, מחר - שלג בהרים

גל הקור יימשך מחר עם גשם שיירד מדי פעם ובהפוגות ארוכות, לצד שלג קל בחרמון ובפסגות הרי הצפון. בשלישי יירד גשם ברוב האזורים בארץ, יחד עם קור קיצוני ושלג קל בהרים. ברביעי מזג האוויר יהיה יבש - אבל עדיין יהיה קר מאוד

זמן צפייה: 00:30

התחזית: מזג האוויר היום (שני) יהיה מעונן עד מעונן חלקית, וגל הקור יימשך עם גשם שיירד מדי פעם בהפוגות ארוכות בצפון ובמרכז. בחרמון ובפסגות הרי הצפון ייתכן מדי פעם שלג קל. שיא הגל יורגש מחר – עם גשם ברוב האזורים בארץ, קור קיצוני ושלג קל בהרים, כולל בירושלים ובהרי הצפון והמרכז שמעל 600 מטרים.

לקראת שעות הצהריים מחר ועד לשעות הערב השלג עשוי להיערם לשכבה דקה גם בירושלים ובנווה אילן, ולגרום לשיבושים בכבישים ולחסימות זמניות עד לשעות הערב המאוחרות. לקראת הלילה המשקעים ייפסקו בהדרגה, וישרור קור קיצוני בכל הארץ, עם סכנת קרה נרחבת וסכנת החלקה בכבישים באזורי ההרים.

יש לציין כי לא מדובר בסערה או סופה, אלא בגל קור קיצוני עם שלגים קלים בהרים, והאירוע יהיה קטן בהרבה מבחינת הממדים ביחס לסופת "אלפיס" של ינואר. ההיערמות צפויה להיות קטנה, אבל יירדו שלגים קלים גם בגבהים נמוכים יחסית. ברביעי מזג האוויר יהיה יבש אבל עדיין יהיה קר מאוד בכל רחבי הארץ. בחמישי ושישי מזג האוויר יתחמם, ובשבת כבר יהיה חם מהממוצע - אולי לקראת שרב בתחילת השבוע הבא.

הטמפרטורות המקסימליות הצפויות להיום: בצפת - 5 מעלות, חיפה - 13, תל אביב - 15, ירושלים - 7, באר שבע - 13, מצפה רמון - 9, ובאילת - 19 מעלות.