הסערה "אלפיס": הפוגה בגשם החל מהלילה לקראת חידוש הסערה ברביעי

מאחר הצהריים תהיה רגיעה בממטרים, שנרשמו בעיקר באזור השפלה עם עשרות מ"מ. מחר לא צפוי גשם, אך בלילה הוא יתחדש וייעשה סוער. ברביעי בערב יש סיכוי גבוה להיערמות שלג בירושלים. הסערה – לפחות עד יום שישי. בנתב"ג נערכים לשיבושים בטיסות

זמן צפייה: 00:53

הגשם ממשיך לרדת גם בצהריים (שני) בעיקר במרכז הארץ ובמישור החוף הדרומי. עיקר הגשם התמקד באזור השפלה, שם נרשמו עשרות מ"מ – בין היתר בבית גמליאל שמאז אתמול ירדו שם 51 מ"מ וביבנה 49 מ"מ. בראשון לציון ירדו 33 מ"מ של גשם, באשדוד 31, בנהריה ובתל אביב 30 מ"מ כל אחת.

בחרמון ובפסגות צפון הגולן ממשיך לרדת שלג מדי פעם. הגשמים יתמעטו בהדרגה החל מאחר הצהריים וייפסקו במהלך הלילה. כל זאת לקראת התחדשות הסערה שכונתה "אלפיס" ביום רביעי. מחר תורגש עלייה בטמפרטורות ולא צפוי גשם.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal--220114' autoplay='0' credit='אתר החרמון' desc='אתר החרמון הבוקר' poster='' kid='1_2j90nuvt' duration='12']

ברביעי, כאמור, ייעשה גשום וסוער. תחילה בצפון ובמהלך היום הוא יתפשט עד לנגב. משעות הבוקר יירדו שלגים בצפון הגולן ובפסגות הגליל ובשעות אחר הצהריים הוא יחל לרדת גם בהרי המרכז כולל בירושלים. בערב ובלילה יש סיכוי גבוה להיערמות השלג וכתוצאה יש צפי לשיבושים וחסימות בכבישים 1 ו-443 המובילים לבירה ובכל אזורי ההרים.

השלגים יימשכו בהרי הצפון והמרכז עד לשעות הבוקר של יום חמישי. בגוש עציון עשויה להצטבר כמות משמעותית של 30-20 ס"מ. במהלך יום חמישי, השלגים בהרי המרכז יתחלפו בגשם או בשלג מעורב בגשם. בצפון הגולן יוסיף לרדת שלג ועשוי להצטבר לכמויות גדולות. בשישי יוסיף להיות גשום וקר. בחרמון ובצפון הגולן יירד שלג.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal--2201241323' autoplay='0' credit='פילוס השלג באתר החרמון' desc='אתר החרמון' poster='' kid='1_9bhcxixo' duration='14']

באתר החרמון הודיעו כי הנהלת האתר החליטה לנצל את היום שצפוי להיות חלון קצר של הפוגה במזג האויר הסוער, לבילוי וגלישה בשלג הטרי שנערם במהלך הימים האחרונים, וביום רביעי עם כניסת המערכת החורפית "אלפיס" ייסגר האתר.

בתוך כך, בעקבות הסופה בוטלו חמש טיסות שנקבעו למחר, ממדינות שבהן ה"אלפיס" מורגש. בנתב"ג נערכים לשיבושים בהמראות ובנחיתות בשל תנאי מזג האוויר.