צפו: 20 ס"מ של שלג נערמו באתר החרמון - שייפתח למבקרים

במפלס העליון של האתר נערמו כמויות גדולות של שלג ונמדדה טמפרטורה של 1.5- מעלות. ברחבי הארץ חלה הפוגה בגשם ובהמשך השבוע יהיה גשום וסוער. בסוף השבוע הבא מזג האוויר יתייצב

זמן צפייה: 01:58

במפלס העליון של אתר החרמון נמדדו הבוקר (ראשון) 20 ס"מ של שלג והוא ייפתח למבקרים במהלך היום. כעת שורר במקום ערפל כבד, נושבות רוחות חזקות והטמפרטורה עומדת על 1.5- מעלות. הרכבל והמתקנים באתר ייפתחו בהתאם לתנאי מזג האוויר אך הכניסה לאתר, כאמור - תיפתח.

אחרי סוף השבוע החורפי - במהלך הלילה חלה הפוגה זמנית בגשם, לקראת הסערה "כרמל" שתגיע ביום שני. היום לא יהיה גשם ברחבי הארץ, אבל במהלך הלילה הקרוב מזג האוויר ישתנה וגשם יחל לרדת בחלק גדול מהאזורים. רוחות שיחלו להתחזק יגיעו לעוצמה של עד 70-80 קמ"ש במהלך יום שני, שכבר יהיה גשום וסוער עם שלג כבד בחרמון, וככל הנראה גם בישובים הגבוהים בצפון רמת הגולן.

ביום שלישי מצפה לנו מזג אוויר סוער במיוחד באזור הצפון. בימים רביעי וחמישי יגיע הגשם גם למרכז ולדרום, ורק בסוף השבוע הבא מזג האוויר יתייצב. במד"א ערוכים לקראת הסופה המתקרבת, ומבקשים מהציבור לשמור על חום גוף וליצור קשר עם בני משפחה ושכנים מבוגרים.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, מסר: "נפגעי מזג האוויר בסוף השבוע מוכיחים שוב עד כמה חשוב להיות בקשר עם קרובי משפחה ושכנים חולים וקשישים, המתגוררים לבד לוודא כי הם מוגנים מפני הקור ולסייע להם במידת הצורך".

"כמדי שנה, במד"א ערוכים לכל אירוע, בכל מזג אוויר", הוסיף בין, "אני קורא לציבור להגביר את תשומת הלב למפגעים שנגרמו כתוצאה ממזג האוויר ולזכור בכל צורך רפואי יש להזעיק את כוחות מד"א בטלפון 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי', באמצעותו החובשים והפראמדיקים יזהו את מיקומכם המדויק. אני מאחל המשך חורף חם ובטוח לכלל הציבור בישראל".

הטמפרטורות המקסימליות החזויות להיום: הרי הצפון – 10 מעלות, הכינרת – 18, נצרת – 15, חיפה – 15, תל אביב – 17, השפלה – 18, אריאל – 12, ירושלים – 12, באר שבע – 17, הרי הנגב – 11, ים המלח – 21, ואילת – 20 מעלות.