הסופה "אלפיס": רמת הגולן כבר כוסתה - בירושלים עדיין מחכים לשלג

במקביל לשלג שכבר החל לרדת מאז שעות הלילה המאוחרות, רשויות מקומיות ברחבי הארץ נערכות לכמויות שלג גדולות שיגיעו עם הסופה, כשבמקביל הטמפרטורות נמוכות מהרגיל וברחבי הארץ צפוי לרדת גשם ורוחות עזות

זמן צפייה: 00:06

הסופה "אלפיס": מאז שעות הלילה המאוחרות (שלישי) החל לרדת שלג בחרמון, בהרי הגולן והגליל ובכל המקומות שמעל 900 מטרים, כשבינתיים בירושלים עדיין ממתינים לשלג וההכנות בעיצומן. עד כה בצפון הגולן כבר נערמו 10 ס"מ של שלג, ואחר הצהריים ובערב השלגים יגיעו גם להרי המרכז, כולל לירושלים - שם יש צפי להיערמות משמעותית ולחסימות כבישים.

כמו כן, בחלק מהקיבוצים בצפון נמדדו 10 סנטימטרים של שלג, כאשר אחר הצהריים בין השעות 16:00-15:00 ייכנסו משקעים גם לאזור המרכז עם שלגים ראשונים שיחלו לרדת בשומרון, בגוש עציון ובאזור ירושלים.

[brightcove_iframe video_id='news-weather-part-2201261117' autoplay='0' credit=' יונתן אריאל' desc='' poster='' kid='1_rovsbnfd' duration='32']

Whatsapp Image 2022 01 26 At 1
שלג באל-רום, הבוקר | צילום: יוספה ראובני

לקראת ערב, בעיקר החל מ-18:00, השלגים יתגברו בהרי הצפון והמרכז ויירדו מגבהים של 500 מטרים אל תוך הלילה. בירושלים צפויה ההיערמות משמעותית שעשויה להגיע ל-20 סנטימטרים עד למחר בבוקר. בנוסף, יש צפי לחסימה ממושכת של כביש 1 ו-443. בפסגות השומרון ובגוש עציון השלג עשוי להגיע עד ל-40 ס"מ. בלילה תיתכן היערמות דקה של שלג גם בכרמל ובאזור מצפה רמון.

בחופי הכנרת נערכים לטמפרטורה של 10 מעלות ולרוחות עזות במהירות 70-60 קמ"ש וגשם כבד כבר בשעות הקרובות. באיגוד הוחלט על סגירה יזומה של כל חניוני חופי האיגוד לשמירה על בטיחות הציבור עד חלוף הסופה.

Iphsom
ארנבים בשלג במסעדה | צילום: ספדי סעאדה

מחר בבוקר יהיה מושלג בהרי הצפון והמרכז. בהדרגה השלג יתחלף בגשם, למעט אזור הגולן. הגשמים יימשכו ברחבי הארץ וייתכנו הצפות, במיוחד בחוף הדרומי ובשפלה. בשישי עדיין חורפי עם שלג בצפון הגולן. בשבת עוד צפוי גשם מדי פעם. רק לקראת ראשון יתייצב.

Whatsapp Image 2022 01 26 At 1
שלג במג'דל שמס, הבוקר | צילום: אמיר אבו סאלח