רוח חזקה, סכנת הצפות ואפשרות לשלג: הסערה "כרמל" מגיעה לישראל

המערכת החורפית הראשונה של העונה עוד רגע כאן, והיא תביא עמה משבי רוח של עד 100 קמ"ש, גשמים וטמפרטורות נמוכות, וגם אפשרות לשלג בפסגות של הרי הצפון. בנהריה ובעכו הלימודים יתקיימו מרחוק

זמן צפייה: 06:46

הסופה "כרמל" מגיעה לישראל: הסערה החורפית הראשונה של העונה עוד רגע כאן, ובפעם הראשונה יש לה גם שם, שמשותף לעוד כמה מדינות באזור. "כרמל" תביא עמה מחר (שני) משבי רוח של עד 100 קמ"ש, סכנת הצפות, וגם אפשרות לשלג בפסגות של הרי הצפון.

בעיריית נהריה למודת ההצפות לא מסתכנים, והחליטו לבטל את הלימודים מחר לנוכח ניסיון העבר. נחל הגעתון שכלוא בתעלת בטון עולה כמעט בכל שנה על גדותיו, ובעירייה כמעט אובדי עצות. רק לפני שנתיים, תושב העיר מוטי בן שבת טבע למוות כשהציל אזרח שנקלע למצוקה עם עליית המפלס, ונהרג בעצמו.

נחל הגעתון בנהריה בחורף
נחל הגעתון בנהריה (ארכיון)

גם בעיריית עכו החליטו לבטל את הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים, ובעיריית חיפה פעלו היום לניקוי סחף וקולטנים. למרות שלא מדובר בסערה חסרת תקדים, הפעם משהו בכל זאת שונה - הרצף והעוצמה גדולים יותר מבמערכת גשם רגילה, מה שמביא שוב להיערכות לתופעות וקיצוניות.

גם ברשות הניקוז החלו הבוקר בעבודות פינוי עפר ופסולת לצורך פתיחה של נחל יהוד, כדי למנוע הצפה במקרה של כמויות גשם חריגות בתוך זמן קצר. בחברה החשמל האיצו היום את עבודות הגיזום כדי למזער פגיעות בקווי מתח בשל הרוחות העזות.

ממד"א נמסר כי לקראת הגעת הסופה הציבור מתבקש לחזק חפצים ורהיטים שעלולים לעוף ממרפסות, לנקות פתחי ניקוז בבניינים ובבתים פרטיים, להתרחק מחוטי חשמל קרועים, להיערך להפסקות חשמל אפשריות, ולהתעניין בשלומם של שכנים מבוגרים, במיוחד כאלה שגרים לבד.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1912212147' autoplay='0' credit='' desc='התחזית המלאה' poster='' kid='1_0pl4qcvr' duration='99']

התחזית המלאה: באזור הצפון מזג האוויר יהיה מחר גשום, סוער וקר החל משעות הבוקר, עם שלג כבד בחרמון וכנראה גם בצפון רמת הגולן. לאזור המרכז הגשם יגיע בהמשך היום, ולמרות שבאזור הדרום לא צפוי גשם, תושבי האזור יחוו בעיקר סופות חול, רוחות מאוד חזקות וטמפרטורות שיישארו חורפיות לחלוטין.

הסערה "כרמל" תישאר איתנו לאורך כל השבוע, כאשר ביום שלישי הגשם יתמקד בעיקר באזור הצפון, וביום רביעי הוא יעבור להתמקד בעיקר במרכז ובדרום. בחמישי ובשישי, למרות החלשות הסערה, עדיין צפוי גשם מדי פעם, בהפוגות יותר גדולות, ולמעשה רק בשבת הסערה תהיה סופית מאחורינו.

הטמפרטורות המקסימליות החזויות למחר: הרי הצפון – 8 מעלות, חיפה – 14, תל אביב – 14, ירושלים – 8, באר שבע – 14, מצפה רמון – 9, אילת – 20 מעלות.