"תקראו לי פופוליסטית, אבל עד מתי נספור נשים נרצחות?"

לוסי אהריש רוצה לדבר על אלימות. על שרת התרבות שמאשימה את כל העולם בבגידה, אבל לא מסבירה למה הצביעה נגד הקמת ועדת חקירה למיגור אלימות כנגד נשים ועל חוסר סולידריות נשית משוועת שמסריחה מאינטרסים פוליטיים. המונולוג

זמן צפייה: 03:38

לפני הכל בואו נדבר על אלימות. בואו נדבר על רצח נשים. רק לפני יומיים פתחנו כאן את התוכנית ודיווחנו על 22 נשים שנרצחו מתחילת שנת 2018... את המשפט סיימנו בהסתייגות בכך שאמרתי: "לצערנו זה בטח לא המספר הסופי..." לא חשבתי לשנייה שיומיים לאחר מכן, אני אגיע בשמונה בערב הביתה אפתח את החדשות לידיעה שגופה של נערה נמצאה זרוקה בפח זבל, ושעתיים לאחר מכן נדווח על רצח של ילדה בת 13 על ידי בן הזוג של אמה. מה אפשר להגיד על אותם רוצחים? חיות אדם, תתי אדם, רפש אנושי, זוהמה ... לא המציאו עדיין את המילה המדויקת כדי להגדיר את אותם ספק אנשים ספק חיות. במחילה מהחיות.
מה שכן אפשר להגדיר זה את ההתנהלות של המדינה בכל מה שקשור להתרחבות התופעה הזאת בשנים האחרונות: לזה קוראים: חוסר אחריות לאומי. כשנשים בכירות שעומדות בראשות המדינה מצביעות נגד הקמת ועדת חקירה בטענה של משמעת קואליציונית, זו צביעות ויריקה בפניה של כל מי שאי פעם חטפה סטירה הלכה להתלונן, נשלחה הביתה מחוסר עיניין וציבור ונרצחה בדם קר כמה חודשים אחרי. זאת חוסר סולידריות נשית משוועת שכל כולה מסריחה מאינטרסים פוליטיים. וזאת צביעות ממדרגה ראשונה במיוחד שרבות מאלה שהצביעו נגד טענו ליחס שלילי לגביהן שנובע מהיותן נשים.
תחסכו ממני את האמירות התבוסתניות של מה תעזור ועדת חקירה? ולמה בשיא חוצפתי אני דוחפת את שרת התרבות, שעושה מסיבת עיתונאים בגלל שלא מעבירים לה חוק, מאשימה את כל העולם ואמא שלו בבגידה בממשלה ובמדינה, אבל לרגע לא מסבירה למה הצביעה נגד הקמת ועדת חקירה למיגור אלימות כנגד נשים... אותה טענה מופנית לשרת המשפטים והשרה לשיוויון חברתי ולכל חברת כנסת בקואלציה שהצביעה נגד...ולכל הגברים שהצביעו נגד: תסלחו לי, אבל אתם איך אומרים אצלנו בשכונה לא גברים. גבר אמיתי קם להילחם למען אמא שלו, למען אחותו, למען הבת שלו...גבר אמיתי היה מבין שהוא מחויב לשמור על אמא, כי אמא שלו נשאה ושמרה עליו תשעה חודשים... גבר אמיתי לא היה מפחד לאבד את הכיסא שלו כדי שהבת שלנו לא תאבד את החיים שלה. אז בזמן שחלקכם כבר קוראים לי פופוליסטית, תרשו לי לחלוק כבוד אחרון לאלה שקולן נדם:
טרפה יירגדו, 36, פתח תקווה
יקטרינה סברדלוב , 70, נתניה
ענת צברי, 48, קרית עקרון
לוטי גנץ, 91, בת ים
אליזבט קרדונה, 53, תל אביב
מרגריטה קזיניק, 63, כפר סבא
זובידה מנסור, 19, טירה
צעירה בת 25, טבריה
אישה בת 50, טבריה
נורא מאלוק, 19, יפו
חיאה מאלוק, 21, יפו
סמר חטיב, 32, יפו
פאדיה קדיס, 52, יפו
ספראש איי-נאלם, 36, חיפה
אופירה חיים, 56, תל מונד
רסמיה מסאלחה, 62, דבורייה
צעירה תושבת מזרח ירושלים
נורה אבו סולב, 36, הפזורה הבדואית
עפאף אל-ג'רג'אווי, 21, הפזורה הבדואית
עליזה שפק, 50, נתניה
אנגאווץ' וואסה, 36, נתניה
אישה בת 40, תל שבע
סילבנה צגאיי 13 ת"א
יארה איוב 16 גוש חלב
יהי זכרן ברוך.....