למה פארק הירקון הפך למקום הכי חם בישראל להופעות?

עונת ההופעות בפארק הירקון מאיימת להיות השנה לוהטת יותר מתמיד. איך זה קרה? האם החרם התרבותי עלינו נכשל? וכמה מאמצים הושקעו להביא את בריטני ספירס לארץ?

זמן צפייה: 06:26

עשרות אלפי אנשים נוהרים לכל הופעה בפארק הירקון, וזה לא רק המופע עצמו שמושך אותם. חלק מהקסם נעוץ גם בתשוקה לחוויה הקולקטיבית ובהשתייכות למעגלי הערצה כלל-עולמיים. מבול ההופעות בקיץ הקרוב דחק לפינה את החרם התרבותי על ישראל, אך נראה שהוא עדיין לא נעלם מהאופק. הלחץ על האמנים המופיעים עדיין מופעל, אבל זרם הנחיתות בישראל מראה שאין לו השפעה גדולה.

"זיהינו שהקהל הישראלי אוהב תרבות ורוצה לראות מופעים ולכן אנחנו מוזילים כרטיסים מתקופה לתקופה ומאפשרים לכל ישראלי ליהנות ממופעים בינלאומיים וזה שם את ישראל על המפה", מסבירים גיא בסר ושי מור יוסף הבעלים של קבוצת בלוסטון לייב ניישן ישראל. "אם מביאים תוכן טוב לישראלים ואמנים רלבנטיים שמתאימים לקהל הישראלי ושהם אוהבים אז קונים כרטיסים", הוסיפו.

איך משיגים את ההנחות הגדולות להופעות הבינלאומיות בישראל בקיץ 2017?

למה מחירי הכרטיסים להופעות הללו גבוהים בהרבה מהמחירים בחו"ל?

המחירים לא יקרים ביחס לחו"ל. יש מקומות באירופה שעולה יותר. מוזילים פה את הכרטיסים ולוקחים את הסיכון הזה כדי לפתח את השוק פה. אבל צריך לקחת בחשבון שהביטוח פה יקר – ביטוחי מלחמה וטרור יקרים. בנוסף, אין לנו מקומות שיכולים לאכלס 70,000 איש כמו באירופה, מקימים פה עיר שלמה מאפס. בפארק הירקון שכולו רק דשא מקימים שערים, במות הכל מוקם מאפס וזה מייקר את העליות . גם העובדה שלא ניתן להעביר ציוד מארץ לארץ מייקרת.

אפשר לעשות כסף גדול מההופעות ואפשר גם ממש להפסיד, שווה לקחת את הסיכון?

לכן מנהלים את העסק עם המון מודלים של חישובי סיכון, מנתחים את הפלחים שילכו להופעה, בודקים מהם מחירי הכרטיסים המקובלים ובסוף מחליטים מה המחיר לאמן ואז נלחמים עליו בכל הכוח. יש הרבה עבודה מאחורי הקלעים.

למה יש עלייה בהופעות השנה, האם החרם התרבותי על ישראל מקשה ולאיזו הופעה כולם מחכים? צפו בכתבה המלאה

שיחת היום כל הקטעים