לוסי אהריש: "אדוני רה"מ, הציבור לא מטומטם"

שחיתות מנהיגותית לא אמורה להתקיים בשום צד: לא בימין, לא בשמאל ולא במרכז, ואם היא מתקיימת יש להילחם בה מלחמת חורמה בכל צד פוליטי על המפה

זמן צפייה: 02:33

מזה שבועות שמתגבר הדיון לגבי ההפגנות המתקיימות בפתח תקווה, חצי קילומטר מביתו של היועץ המשפטי, בדרישה להפסקת הסחבת בחקירת פרשות נתניהו. במקביל, בשבועות האחרונים, הצטרפו מפגינים נוספים שהגיעו להביע תמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו. ושוב השיח חוזר ומתמקד בשמאל וימין.

כן, עוד הפעם השמאל מנסה להפיל את הימין, הימין יוצא כנגד השמאל, השמאל נגד נתניהו, הימין בעד השחיתות ושוב השיח נכנס למחול שדים שמאבד מחשיבותו. אזרחים במדינה דמוקרטית רשאים להפגין. נקודה? סימן קריאה!

אזרחים במדינה דמוקרטית חייבים לבקש דין וחשבון מהמנהיגים שלהם, כי אלו אותם אזרחים ששמו את ההנהגה בשלטון, אותם אזרחים שמשלמים להם משכורת מכספי המסים שלהם. ואם השלטון חשוד בשחיתות ובחוסר ניקיון כפיים, זכותם המלאה לדרוש לדעת לאן הכסף הולך!

באותה נשימה, זאת זכותם המלאה של הבוחרים לצאת לרחובות ולהביע תמיכה במנהיג אותו הם בחרו ולחזק אותו. זכותם המלאה! השיח המפלג של ימין ושמאל והשיסוי בצד פוליטי כזה או אחר מבזה ומזלזל באינטיליגנציה של הציבור, והציבור לא מטומטם! לא, חברים יקרים הבעיה היא לא עם הימין. הימין נבחר כאן בצורה דמוקרטית, בבחירות דמוקרטיות וסיכוי גבוה שאף ייבחר שוב אם הבחירות היו מתקיימות היום.

הבעיה היא בשחיתות מנהיגותית! הבעיה היא בשחיתות שלא אמורה להתקיים בשום צד, לא בימין לא בשמאל ולא במרכז, ואם היא מתקיימת יש להילחם בה מלחמת חורמה בכל צד פוליטי על המפה! וראש ממשלה שחשוד בשחיתות צריך להבין שעל אף שחזקת החפות עומדת לצדו כל עוד לא הורשע, לגיטימי שאזרחיו יצאו להפגין כנגד החשדות שהוא נגוע בהם!

זה לא אישי אדוני ראש הממשלה, הרי אנחנו לא במצרים, אנחנו לא בעזה, אנחנו לא בסוריה, אנחנו בישראל, בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, כמו שאתה אוהב להדגיש כל כך בנאומיך, ובדמוקרטיה העם אומר את דברו! וכשהעם מדבר אתה מחויב להקשיב לו. אתה לא מנהיג את הימין ולא מנהיג את השמאל. אתה מנהיג את העם! זה לא אישי, אדוני, זה ממש לא אישי. ולמה אני אומרת את זה? כי במחנה הפוליטי שלך לא חסרים אנשים שטוהר מידות הוא נר לרגליהם וראויים לשבת בכיסאם. ואת זה אנחנו יודעים טוב מאוד. הציבור לא מטומטם