לוסי אהריש: "חברי ש"ס, איבדתם צלם אנוש"

עננת בושה גדולה ירדה היום על מי שגזרו את דינו של חבר הכנסת יגאל גואטה מש״ס, שכל חטאו הוא אהבת חינם ולא שנאה לשווא!

זמן צפייה: 02:09

אין ספור פעמים עמדתי כאן ודיברתי על קהילת הלהט"ב. אין ספור פעמים עמדנו כאן, אני ועמיתיי, וזעקנו את זעקתם של אלה הנחשבים בעיני אנשים חשוכים למוקצים. אין ספור פעמים ישבתי וכתבתי מילים קשות כנגד אנשים שחושבים שהומואים ולסביות לא ראויים ליחס שווה. ואין ספור פעמים כנראה אמשיך לעמוד כאן, כדי לומר דברים ברורים לאותם אלו שקיבלו מנדט מאלוהים להחליט מי בן אדם ומי לא.

התפטרותו האנוסה של חבר הכנסת יגאל גואטה מש״ס, על רקע השתתפותו בחתונת אחיינו ההומוסקסואל, מעוררת בי גועל. היא מעוררת בי חלחלה, מעצם העובדה שמי שדרשו כי גואטה ילך הביתה הם אנשים שמתפללים בכל בוקר שחרית וקוראים שמע ישראל למחילה מדיין עולם!

ח''כ גואטה

איזו מחילה תינתן לכם, כמה ימים לפני הימים הנוראים, כשהחלטתם שאדם אינו ראוי לציווי "ואהבת לרעך כמוך"? מי ימחק את עוונותיכם אחרי שעיניתם נשמה שנבראה בצלמו של האל, רק כי אתם רואים בהווייתה חטא גדול? ואיזה עשרת ימי תשובה יכפרו על עוון שעשיתם לאדם בשל העובדה כי נולד כך ללא בחירה?

עננת בושה גדולה ירדה היום על מי שגזרו את דינו של גואטה, שכל העוול שלו היה לקבל ולאהוב את בן משפחתו כמו שהוא, שכל חטאו הוא אהבת חינם ולא שנאה לשווא!

נאמר על ריבון עולם ״כי ימינך פשוטה לקבל שבים״, כלומר שהאלוהים שאתם מדברים בשמו הוא היחיד שיכול לקבוע את מי הוא מקבל ומי לא... אז מי אתם? מי שמכם? מי ביקש מכם להחליט מי טוב ומי לא?! אני אגיד לכם: אף אחד! כי אתם לא יותר טובים מאף אחד, מאף אדם ומאף נשמה שלא אתם בראתם!

חברי ש"ס, ביום כיפור הקרוב תענו את נפשכם טוב טוב, ותתחשבנו עם המצפון וצלם האנוש שאיבדתם בדרך. אולי, אולי, תהיה לכם מחילה.