מתי יגדל התקציב למקלטים עבור נשים מוכות?

עמותת "לא לאלימות" נאלצת לסגור שניים מתוך שלושת המקלטים שלה לנשים מוכות בגלל חוסר תקציב. כעת מסרב המשרד להתחייב מתי יועלה התקציב ובכמה

זמן צפייה: 02:06

חודש אחרי שארבע נשים נרצחו על ידי בני זוגן, בגל אלימות שזעזע את הארץ והעסיק את כלי התקשורת ואת נבחרי הציבור, נאלצת עמותת "לא לאלימות" לסגור שניים מתוך שלושת המקלטים שלה לנשים מוכות בגלל חוסר תקציב.

"18 נשים נרצחו השנה על ידי בן זוג או בן משפחה, רק השבוע פנו לעמותה 13 נשים ונאלצו לדחות אותן, ודווקא עכשיו אנחנו נאלצות לסגור מקלטים לנשים מוכות בגלל מחסור בתקציב. כל מה שמשרד הרווחה מציע לנו הוא סכום עלוב", כך זעקה השבוע רות רזניק, כלת פרס ישראל ויו"ר העמותה המפעילה מקלטים לנשים מוכות.

שר העבודה והרווחה חיים כץ הבטיח כבר לפני כמה שבועות כי הבעיה הכלכלית תטופל מיידית, אך כעת מסרב המשרד להתחייב מתי יועלה התקציב ובכמה. בינתיים הציעו 550 אלף שקלים כהלוואה או "מקדמה" כמו שקוראים לזה במשרד הרווחה, סכום שהוא עשירית מהתקציב השוטף ויש להחזירו כבר בעוד ארבעה חודשים. המקלטים לא צריכים הלוואה. הם סובלים מתקצוב חסר. כבר 15 שנים שהתעריפים לא עודכנו! והמענה המתאים לבעיה זו הוא תוספת תקציבית, לא הלוואה ולא מקדמה. מדובר בחסר של שלושה מיליון שקלים, וכדאי למשרד הרווחה לזכור שהוא עצמו מפנה נשים למעונות.

המקלטים פנו כבר לפני שנתיים למשרד הרווחה בבקשה להגדיל את התקציב, לפני שנה הכיר מנכ"ל משרד הרווחה בכך שהתקציב חסר, אך בפועל דבר לא השתנה. ישנם בארץ בסך הכל 14 מקלטים כאלה, שהקמתם התאפשרה בעיקר בזכות תרומות. אפילו בתורכיה יש תשעים מקלטים.

והנה, רק היום קראנו ב"דה מרקר" כי אכלוס של בניין חדש בתל אביב לאותו משרד, הלוא הוא משרד הרווחה, מוסיף להתעכב, כי הוועד של משרד הרווחה טוען להיעדר תחבורה ציבורית מספקת לאזור. המשמעות - בניין חדש וריק עבור 350 עובדים של משרד הרווחה גרם למדינה לזרוק עד כה 20 מיליון שקלים על שכירות וארנונה. נזרקו 20 מיליון שקלים! על כלום! ומעונות לנשים מוכות? אתן תסתדרו עם הלוואה