תמשיכו לחפש את אלוהים בפייסבוק

אם כבר קיים חוק במדינה על מפגעי רעש, אז למה לחוקק חוק משודרג רק לאוכלוסייה הערבית? כי יש ח"כים שפשוט אוהבים מלחמות

זמן צפייה: 02:11

החוק למניעת מפגעים שחוקק ב1961 קובע שאסור לגרום לרעש חזק או בלתי סביר, שמפריע או עלול להפריע לנמצאים בקרבת מקור רעש. רעש שמפלסו עולה בחמישה דציבלים ומעלה מעל רעש רקע, עלול לגרום להפרעה או מטרד.

עכשיו בואו ננסה להבין למה, אם קיים כבר חוק במדינה שניתן לאכוף אותו על מפגעי רעש, מחליטים כמה חברי כנסת חשוכים להעביר את אותו חוק בגירסה משודרגת? משודרג לכבוד מי? ספציפית לכבוד האוכלוסיה הערבית-מוסלמית במדינה!

למה? ככה. כי למה שנשב ונדבר כמו בני אדם ונגיע להסכמה, אם אנחנו יכולים לפגוע בציבור שלם ובדת שלו? בואו נעלה את הדציבלים - שגם ככה החרישו את הקול השפוי - ונתפרע בחסות החוק.

כל מי שהצביע אתמול בעד חוק המואזין צריך להרכין ראש בבושה. כי אתם לא שליחי ציבור. אתם שליחי שנאה ופילוג. אתם שליחים של הבורות ושל חוסר הסובלנות במלוא הדרה. ולא, אני לא מתעלמת מהעובדה שקולו של המואזין גבוה מן המקובל במקומות מסוימים. וכן, זה יכול להיות מטרד.

אבל אם זה כל כך מטריד, למה איש אינו אוכף את החוק הקיים? למה המשטרה לא עושה את עבודתה? למה אתם חשים צורך לחוקק חוקים מיוחדים עבור אוכלוסיה ספציפית? והרי אנחנו חיים במדינה דמוקרטית.

אם כבר דמוקרטיה, מה לגבי הצפירה בכניסת השבת? צלצול פעמוני הכנסייה? הניידות של הנחמנים שמפציצות טראנס בווליום מרעיד בניינים? אההה, זה לא נכלל בחוק החדש.

אני רוצה לומר תודה לנקודת אור קטנה שהגיעה מח״כ יהודה גליק שצייץ היום: ‏״כמה עצוב שהכנסת מלאה באנשים שמה שעושה להם את זה, זה מלחמות בין יהודים לערבים״. ולכם, 55 פוליטיקאים וגזענים שהצביעו בעד החוק, אני רוצה רק לומר: בשם האב הבן ורוח הקודש, בשם אללה הרחמן והרחום, ובשמו של אדוני אלוהינו אדוני אחד, תמשיכו לחפש את אלוהים בפייסבוק, אולי גם הוא יעשה לכם לייק.

שיחת היום כל הקטעים