אנחנו, האזרח הקטן, ניצחנו בגדול

שנים שריח הסכנה מרחף באוויר של חיפה. אך לאחר מאבק ציבורי עיקש שנמשך שנים, קיבל בֵּית המשפט המחוזי בחיפה את אחת ההחלטות האמיצות וְהַחשובות ביותר

זמן צפייה: 01:57

בואו נדבר על הניצחון שלנו, האזרחים. לאחר מאבק ציבורי עיקש שנמשך שנים קיבל בֵּית המשפט המחוזי בחיפה את אחת ההחלטות האמיצות וְהַחשובות ביותר שהתקבלו כאן: עד אחד באפריל מֵכל הָאמוניה בְּמפרץ חיפה יתרוקן וּספינת אמוניה נוספת לא תורשה לְהגיע לָארץ.

שנים שריח הסכנה מרחף באוויר של חיפה. כל מי שעבר ליד המֵכל הֵריח את הצחנה הנודפת מן האֵזור ותהה לעצמו איך, למען השם, אפשר לקום מדֵי בוקר, לפתוח חלון וְלִנשום את האוויר המזוהם הזה. מדענים וּמומחים לא הִפסיקו לְהתריע על הסכנה הבריאותית, וְהַציוצים של נסראללה על הָאטרקטיביות של המקום כְּיעד מרכזי לִפְגיעה לא ממש בישרו טובות.

וַאנחנו האזרחים, למודי ניסיון, קיבלנו את רוע הגזירה וְאמרנו לעצמנו שאין סיכוי שמישהו יקשיב לְקול הַמְחאה שלנו. אנחנו יכולים לצעוק מֵהיום עד מחר וּלאף אחד זה לא יזיז. מדובר הרי בטייקונים, בְּתאגידי ענק, באינטרסים כלכליים שעומדים מעל לַכּול, וּמה הם חיי אדם לעומת עוד כמה ג׳ובות לְבַעלי ההון וְהרווחים.

מיכל האמוניה בחיפה
מיכל האמוניה בחיפה

והנה היום מַגיע הניצחון. הנה היום אנחנו, האזרחים, יכולים לזקוף קומה וְלומר ניצחנו בְּפֶה מלא. כשמַגיעה חוות דעת מִטעם המתנגדים שישנה היסטֶריה מיותרת וְשֶבמקרה של אסון לא ימותו עֶשרות אלפים אלא רק כְּאלף בני אדם, זה מראֶה על נתק מוחלט, כאילו שמוות של אלף בני אדם הוא זניח.

אז כן, האזרח הקטן שנאבק ניצֵח וּבְגדול! אותו אזרח שחייו וְחיי ילדיו היו כל כך לא רלוונטיים לאותם גורמים אינטרסנטים, ניצֵח את המערכת וְהוכיח שוב בּידֵי מי הכוח האמיתי! הכוח בַּידיים שלנו. לקום, לעשות, לשנות. שלנו. כל מה שאנחנו צריכים לזכור הוא שאנחנו לא דגים מתים, כי רק הם שוחים עם הזרם!

שיחת היום כל הקטעים