פסטיבל אוכל או קמפינג עירוני: המלצות לפעילויות משפחתיות בחופש

קמפינג עירוני בלב ירושלים, פסטיבל אוכל כפרי, סיור בבית ילין וסיורים בפארק נאות קדומים - דיויד עזרן עם רשימת בילויים חווייתיים לכל המשפחה

זמן צפייה: 09:52

מסעדת O2 במלון ענבל בירושלים - המסעדה שוכנת בקומת הקרקע של מלון ענבל - אחד המלונות הוותיקים והמוערכים בעיר הבירה, חלק בלתי נפרד מהנוף הירושלמי. מלון שבמסדרונות שלו הסתובבו מנהיגים, אנשי רוח וידוענים מכל העולם. מלון שווה ביותר עם דירוג של חמישה כוכבים פלוס. במקום גם מסעדה חלבית - עם מטבח ירושלמי ששואב השראה מהשווקים הירושלמיים.

פסטיבל אוכל כפרי במטה יהודה עד 22.8 - חגיגה של מאכלי עדות בבתים ובמסעדות - עשרות בשלנים ובשלניות מכניסים את המבקרים לביתם ולחצרם בערבים של רביעי וחמישי. הפסטיבל החל לפני 20 שנים עם מספר מצומצם של בתים וסירים ומאז צמח והתפתח בכל שנה שחלפה. אוכל מרוקאי, כורדי, הודי ועוד. חקלאי האזור מבטיחים גם שפע של מנות צמחוניות מהשדה לצלחת. המבקרים השנה יוכלו לבקר אצל אייר ומאירה, וליהנות מחוויה שכולה בריאות לגוף ולנפש עם שיעורי היוגה של אייר וארוחת גבינות טבעונית איכותית של מאירה.

אורן שמואלי יציע לחמי בוטיק מופלאים הישר מהמאפייה שלו הנמצאת בחצר הבית, סיוון בלכר תערוך בביתה סדנאות גלגול ומילוי של כל סוגי הירקות לצד ארוחה ביתית המושפעת מנדודיה בעולם, שונטל שרביט דרמון תגיש ארוחת טאג'ין באותו אופן בו מגישים במשפחתה כבר דורות רבים, אסנת משה ולילי עזיז יגישו בביתן קובה ומנות מפתות מהמטבח הכורדי, עליה גבאי תציע מנפלאות המטבח המרוקאי והעדכני, טובה סימון תכין אוכל קוצ'יני מהמטבח המקורי של משפחתה ועוד. בקיצור, "סיורים בין הסירים" – סיורים קולינריים מודרכים לעת שקיעה שיתנו למשתתפים הזדמנות ליהנות מטעימות מהנות של הקולינריה במטה יהודה מחיר: 160 שקל לאדם כולל הסעה, הדרכה וטעימות. בהרשמה מראש.

אולי יעניין אתכם גם:

"הכינוי חייזרים הוא מחמאה. אנחנו רוצים לשנות ולפרוץ"

האם לחם כוסמין הוא יותר בריא?
איך להיראות טוב בפחות מ-100 שקל?
ארץ האגדות בגן הבוטני בירושלים - הגן הבוטני הופך בחודש אוגוסט לארץ מן האגדות ומציע חוויה קסומה – להתהלך ביער מסתורי עם כמה סיפורים מסביב: פוגשים שדונים קטנטנים, ג'פטו, פינוקיו, עליסה ועוד. וגם פותרים חידות. זה קורה כל לילה כשהחשיכה יורדת, הגן מתמלא באורות ובצלילים ונפתחות תשע תחנות שביניהן עוברים הילדים. חייבים להחמיא לרעיון כי שחקנים חוזרים קצת להתפרנס ולהופיע מול קהל תחת כיפת השמים ובצמוד להנחיות משרד הבריאות.

בית ילין במוצא - בימי רביעי בחודש אוגוסט מוזמנים המבקרים לבית ילין במוצא – בית ילין הוא הבית הראשון שהקימה משפחה יהודית במרחב הכפרי ממערב לירושלים בימי ראשית החקלאות בארץ ישראל. היישוב הישן החל לצאת קצת מגבולות ירושלים ומשפחת ילין נטעה באזור כרם ובוסתן, ניסתה את מזלה בייצור רעפים ורכשה אדמות להמשך ההתיישבות במוצא. עד שנת 1993 מוצא עוד נחשבה למושבה חקלאית עצמאית ורק בשנה הזאת חוברה לירושלים. ממנה צמחו ועלו כל הישובים בסביבה. בנוסף במקום מוזמנים לאמץ את המוח ולנסות ולפצח את קוד הכספת של ילין, וגם לפתור תשבצי ענק וסודוקו בחצר. כדי לשפר את החשיבה, במקום יחולקו גם גלידות מצננות. ממש על כביש 1.

לילות קיץ בפארק נאות קדומים - בשעות הערב, כשמתחיל להחשיך, מלווים באור העששית בלבד, יוצאים לסיור בשבילי הפארק. בשעות אלה, טווח הראייה קטן, יתר החושים מתחדדים, וכך אפשר להתחבר יותר לקולות, לריחות, ולהבין איך חיו בעבר ללא חשמל. המסלול עובר בין שרידי ישוב קדום וכולל הדלקת נרות שמן עתיקים בדרך. הסיור הקרוב יתקיים בשלישי השבוע 11.8 בשעה 18:30 ואורכו שעתיים וחצי. יש גם ניווט לכאלה שמעוניינים לקבל כתבי חידה ולעבור עם מצפן ומפה מנקודה לנקודה. פעילות קרובה בחמישי השבוע 13.8 בשעה 18:30 גם כן.

קמפינג עירוני בלב ירושלים ‏- חניון חדש וייחודי נפתח לאחרונה ביער השלום בירושלים, סמוך למתחם התחנה וזה קורה לראשונה בירושלים: חוויית קמפינג מושלמת עם היתרונות של העיר: ניתן להזמין אוכל ‏מהמסעדות הסמוכות ובמגוון הנחות, בילוי באטרקציות השונות בעיר וחזרה ללינה באוהל. ממש ‏כמו בכל חניון לילה מסודר והכל באוויר הצח, הפתוח והבטוח של ירושלים. בבוקר יתעוררו הלנים במתחם לקול ציוץ הציפורים וייהנו מהשקט של היער. המתחם מציע אוהלים מוכנים (למי שאין בבית) יחידות אירוח, מקלחות, שירותים ומטבח, והכל תחת הקפדה כל כללי התו הסגול.‏ טווח מחירים משתנה בהתאם לסוג הלינה: ‏‏55-120 שקלים. לפרטים והזמנות: 6033‏*