"אחרי שראינו שילדה בת 7 נאנסה החלטנו שאנחנו חייבות לפעול"

כשהילה ואודליה בנות ה-15 שמעו על מקרה האונס הן החליטו לא לעבור על זה בשתיקה ויזמו פרויקט בבית הספר על מתן עזרה לתלמידים שחווים הטרדות מיניות

זמן צפייה: 06:36

הילה ואודליה בנות ה-15 מחטיבת ברנר פינשטיין מפתח תקווה, החליטו להקים פרויקט נגד הטרדות מיניות. איך הכל התחיל? "בחופש הגדול שעבר קרה מקרה שילדה בת 7 נאנסה בראש העין", מספרת הילה. "בדיוק בבית הספר אמרו לנו ליצור פרויקטים לשנה הבאה ואמרתי ישר לאודליה שזה לא הגיוני שילדה בגילה צריכה לעבור דבר כזה ולחיות בפחד כל החיים. אמרנו שנעשה עם זה משהו והתחבר לנו הקטע של יצירת הפרויקטים".

איך קראו לפרויקט, איפה הצגתם אותו?

"הצגנו את הפרויקט לקראת תחילת השנה הזאת. לפרויקט קוראים 'אתם לא לבד'. כשהצגנו אותו הייתה התעניינות גדולה וכמעט חצי כיתה הצטרפה לפרויקט. אני ואודליה מובילות אבל יש עוד 15 ילידם שאתנו בזה.

מה כולל הפרויקט?

"חשבנו איך אנחנו יכולים לעזור במקרה שילד או ילדה נתקלים במקרה של הטרדה או פגיעה מינית. הכנו שלטים עם כל המוקדי חירום של עזרה נפשית וגם כתבנו שם מה זה פגיעה מינית. תלינו את זה בתאי השירותים בביה"ס וגם בשירותי מורים ובבית נוער באזור שלנו. וכך - אם ילד או ילדה נפגע מינית והיא בוכה בשירותים היא רואה את השלט הזה ורואה את המספרים והמידע ויש מצב שהיא תתקשר ותציל את הנפש שלה. אף פעם לא הציגו מה אפשר לעשות אחרי הפגיעה המינית, אלא רק שיש מקרים כאלה.

למה דווקא בשירותים?

"כי במקום ציבורי, אם ילד/ה היו רוצים לרשום את המספר הם היו יכולים להיות מובכים, כך שיש אפשרות לבחירה אישית ובגלל זה שמנו את זה שם.

היו פניות?

"המון מורים פנו אחרי שהם שמעו את הרעיון שלנו, וגם תלמידים אבל אנחנו לא יכולים לדעת מי פנה לאותם המוקדים. היום פנתה אלינו מורה שכמעט חצי מהכתה שלה עברה פגיעה מינית כלשהי בתקופת הקורונה. בנוסף, אנחנו עוברים בכל השכבות ומעלים מודעות, יש לנו מצגת עם מקרי שאלות של נכון או לא נכון. הבנו גם להרצאה מישהי עם עדות אישית שעברה הטרדה מינית על ידי הרב שלה שקנה את האמון שלה ובעצם ניצל אותה. אחרי כמה שנים היא הבינה את גודל המקרה. היום היא עורכת דין בתחומים אלו".