החרדית מבני ברק שנהפכה ללוחמת מג"ב מצטיינת

אחרי 17 שבועות של טירונות אינטנסיבית הדס שטיגליץ הוסמכה להיות לוחמת משמר הגבול ונבחרה למצטיינת מופת גדודית, אבל משפחתה לא הגיעה לתמוך לאחר שלא קיבלה את החלטתה להתגייס - הסיפור המלא

זמן צפייה: 10:53

לפני חודשיים חגגה הדס שטיגליץ, בת להורים חרדים מקריית ספר, את יום הולדתה ה־25, וובמקביל סיימה 17 שבועות של טירונות אינטנסיבית והוסמכה להיות לוחמת משמר הגבול ובמקביל נבחרה למצטיינת מופת גדודית, והועלתה לדרגת סמ"ש (סמלת שנייה).

היא נולדה בבני ברק ויש לה שמונה אחים ואחיות והייתה עצמאית מגיל קטן. בגיל 17 חתמה על פטור משירות ביטחון ביודעה שצבא לא יכול לבוא בחשבון, ובכל זאת חלמה על שירות בצבא. רק בגיל 24, אחרי היכרות עם "העולם הגדול" וטיסה לתאילנד, עזבה שטיגליץ סופית את הבית והבינה שהיא רוצה להתגייס. היא נסעה ללשכת הגיוס חתמה על ביטול פטור והחלה בתהליך גיוס. את הטירונות החלה עם חברות למחלקה שרובן המכריע צעירות ממנה בשש שנים. בשעת הת"ש, כשחברותיה דיברו עם המשפחות, לה לא היה עם מי לדבר. בשל נסיבותיה האישיות, היא קיבלה משלטונות הצבא הכרה כחיילת בודדה. "היו ימים בטירונות שלא היה לי שמפו לשיער, אבל למדתי לבקש בקול רם", היא אומרת.

עוד בנושא:

בסיום הטירונות שטיגליץ היא עברה להתגורר בבניין דירות המיועד לחיילים בודדים ושובצה לפלוגת "בזלת" של מרחב ירושלים ובחודשיים האחרונים היא מלווה את התושבים היהודים שמתגוררים במזרח ירושלים. "כחרדית, השמירה על המדינה היא צניעות ולידה, אני רציתי לשמור כשוטרת", מסכמת שטיגליץ.