הישג היסטורי: נבחרת הנוער בכדורגל עלתה לגמר היורו

אחרי שהבטיחה מקום היסטורי במונדיאל עד גיל 20, חניכיו של אופיר חיים גברו על נבחרת צרפת החזקה בתוצאה 1:2 ועלתה לגמר אליפות אירופה לנוער. הנבחרת תתמודד על התואר מול נבחרת אנגליה, שניצחה אותה בשלב הבתים

הישג היסטורי. נבחרת הנוער
הישג היסטורי. נבחרת הנוער | צילום: אתר ההתאחדות לכדורגל

הישג רודף הישג: נבחרת הנוער של ישראל בכדורגל עלתה הערב (שלישי) לגמר אליפות אירופה לאחר שגברה על נבחרת צרפת בתוצאה 1:2. השבוע הצליחה הנבחרת לעלות לחצי הגמר ובכך גם הבטיחה לראשונה מקום במונדיאל עד גיל 20 שייערך באינדונזיה.

בדקה ה-30 עלו חניכיו של אופיר חיים ליתרון בזכות שער עצמי. בדקה ה-57 הכפיל אל ים קצנלופסקי את התוצאה. חמש דקות חלפו וצרפת צימקה את התוצאה לאחר שער של וירג'יניוס. גם שש דקות תוספת זמן לא סייעו לצרפתים והנבחרת ניצחה והלכה לחגוג את העלייה לגמר. הגמר ייערך ביום שישי מול נבחרת אנגליה, שניצחה את הכחולים-לבנים בשלב הבתים בתוצאה 0:1.

בין הכוכבים הבולטים של הנבחרת נמצא שחקנה הצעיר של מכבי תל אביב אוסקר גלוך, שגם כיכב בסוף העונה בליגת העל. ההישג הזה מצטרף לנבחרת הצעירה, שעלתה לפלייאוף העלייה לאליפות אירופה ותתמודד מול אירלנד.

יו"ר ההתאחדות אורן חסון אמר בעודו באצטדיון בסלובקיה: "לפעמים נגמרות המילים. ובכל זאת - לב ענק, דרך, השקעה, כישרון נדיר, אמונה וגאווה. אושר עבור הכדורגל שלנו, המדינה שאנחנו כל כך אוהבים ומיליוני הישראלים והישראליות שלא יודעים נפשם מרוב אושר. והכי חשוב, נבחרת שמאמינה ומתעקשת לחלום הכי גבוה שאפשר. בשישי כולנו יחד מהפתיחה ועד הסיום".

שר התרבות והספורט חילי טרופר בירך: "היסטוריה על המגרש. ברכות לנבחרת הנוער על הישג עצום ועל עליה לגמר היורו. אמונה, נחישות וחיבור אדיר הם הסיפור של הנבחרת שמוביל אופיר חיים. חבורה של צעירים שהוכיחו על המגרש כמה הם אלופים. גאים בכם".