נשיא המדינה: "המילה 'הדתה' היא מילה מאוד מתריסה"

במשדר מיוחד בכנס החינוך שנערך היום בחולון, התראיין נשיא המדינה, ראובן ריבלין, על מערכת החינוך בישראל, תהליך ההדתה ועל המשימה החינוכית הלאומית של ישראל. צפו בראיון המלא

זמן צפייה: 18:12

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, מי שהפך את החינוך לאחד מהדגלים המשמעותיים שהוא מניף מתוקף תפקידו, הגיע למשדר המיוחד בכנס החינוך שנערך היום בחולון, כדי לדון על מצב החינוך ומערכת החינוך בישראל, רגע לפני פתיחת שנת הלימודים החדשה. "יום פתיחת הלימודים הוא חג, ולא רק להורים שאחרי חודשיים הם משוועים שהילדים ילכו לבית הספר, אלא כי אתה חוזר בחזרה על מנת לגבש דעה, לגבש אישיות. לימודים הם לא רק חומר כדי להשיג תעודת בגרות", סיפר כבוד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין.

"4 מסגרות החינוך הם צורך חברתי שבלעדיו אין. אנחנו במערכת החינוך צריכים ללכת וללמוד האחד את האחר" סיפר נשיא המדינה. "לצערי הרב אנחנו יוצרים מצב בו אין מפגש. אני מנסה כל מה שביכולתי על מנת שקהילות תיפגשנה", הוסיף.

השיח בחברה הישראלית סובב סביב עניין "ההדתה" במערכת החינוך הישראלית, וחלק מההורים מביעים חשש מהתהליך. "זה לא חשוב איך נכתב הספר, חשוב איך מלמדים את הספר. למורים ולמורות יש תפקיד חשוב ביותר, וצריך שיהיה דו שיח בין הזרמים השונים", הגיב נשיא המדינה לסערת ההדתה. "המילה הדתה היא מילה מאוד מתריסה", הוסיף.

"ילדים גדלים בבתים שבהם השטנה וההקצנה הופכת להיות נחלת הכלל. אנחנו צריכים להבין שאנחנו חיים יחד, נועדנו לחיות יחד כי אין דרך אחרת", סיכם הנשיא. צפו בראיון המלא בהנחיית הילה קורח

חוזרים ללימודים