כן, אני סחי ואני גאה בזה

גיא הוכמן מעז לא להצטרף למהפכת הלגליזציה וקורא לסחים לצאת מהארון ולהעביר את המסר - "תתבגרו, תהיו סחים"

דירה של חברים חדשים. שבוע שכבר.
חבר מעביר לי ג׳וינט, אני מסרב בנימוס.
״מה לא בא לך?״.
״לא גבר, אני לא מעשן״.
דממה. מבטים נוקבים. כוס נשברת. הלם. בואו נתחיל

אני גיא, בן 28, ואני כבר שבע שנים לא עושה סמים. עצם העובדה שאני בכלל קורא לזה סמים ולא גאנג'ה או ירוק או סתם כינוי שמתאים לסצנה, כבר אומר משהו. שירתתי בנח"ל - הקופי שופ של צה"ל, ולא נגעתי. טיילתי בהודו יחד עם שני מעצבי צ׳ילומים ועוד ג׳אנקית רנדומלית, ולא נגעתי. אני גר בתל אביב, ואני לא נוגע, לא מעשן, לא מתארגן, לא מפפף, לא נותן חיפה תלאביב, לא עולה על משה דץ, לא. אני גיא, ואני סחי. עכשיו רק צריך לברר מהי ההגדרה המדויקת, והנה גיבשתי לעצמי זהות.

סאחיי 2

החלק הראשון לא נכון, החלק השני לא יהיה

טוב, אז מסתבר שאני רק חצי סחי. אמנם לא מעשן, אבל בטח שלא נורמטיבי. וכמו בחורה חצי תימנייה, ככה אצלי החצי הסחי -  דומיננטי עד מעצבן. וכמוני, יש עוד מלא. קדימה, הגיע הזמן להכיר בנו - אלה שלא מעשנים מהסיבה הפשוטה, שהם לא אוהבים את זה. נכון, זה מוזר, אבל זו האמת. באמת, באמת שהייתי מת לעשן, או לפחות לדעת לגלגל שזו אומנות מדהימה בעיניי, אבל מה לעשות - לא אוהב את זה. שנייה רגע עם הטוקבקים של "לך שתה וודקה יא ערס", גם וודקה אני לא שותה. סחי. ויש לי חלום, יש לי חלום שיבוא יום והסחי המצוי יפסיק להרגיש צורך להסביר למה הוא לא מעשן, יפסיק להתגונן, יוזמן לישיבות של חברים מעשנים ויתקבל כאחד האדם.

[brightcove_iframe video_id='news-specials-007' autoplay='1' credit='' kid='1_g1gy5s0c' duration='1929']

סחי זה הכי, אחי

די, בואו נתבגר, הגיע הזמן להכיר בזה: סחי זה המגניב החדש. אולי פעם, לפני מהפיכת הלגליזציה המקומית, עניין העישון באמת היה מגניב וחתרני ומחתרתי. אנשים היו מתארגנים בסמטאות חשוכות, מעשנים במרתפים הזויים, ועושים קצת אורגיות. אבל היום, שכל סטודנטית מהבינתחומי לוקחת md כאילו זה ריטלין, כל ח"כ שני כבר מעיד שכבר עשה קטנה פעם או פעמיים וכל חייל מתארגן מהרס"ר שלו, זה כבר לא. זה ממש לא. זה המיינסטרים. ומיינסטרים כמו מיינסטרים - הוא סחי.


אגב, שלא תטעו, אין לי שום בעיה עם המעשנים. הם צריכים לעשן, טוב שיעשנו. אם זה היה עושה לי טוב, גם אני מסיים יום עם ג'וינט, בטח עדיף מאלכוהול. אבל כמו בכל קבוצה גדולה, הקומץ הפתטי הוא הבעייתי, זה שחי סביב זה, זה שמתרחק מסחים, שקורא לזה "ישיבות", אלה שעדיין מתלהבים מזה. מה אתם מתלהבים? זה פייסל, כולם עושים את זה. אני אומר, תתלהבו מהיוצא מן הכלל, תתלהבו מהסחי.


סחים יקרים, צאו מהארון, סחי זה מזמן כבר לא קללה, תהיו גאים בסחיזם, תמרדו. תגידו שמהפיכת הלגליזציה המתוקשרת לא באמת מעניינת אתכם. ותמשיכו לשתות קולה זירו. ולעבוד במשרד. וללבוש ג׳ינס רגיל. ולנהוג ביונדאי. אולי תהיו קצת משעממים, אבל בטח לא מתאמצים. ובפעם הבאה שמישהו שואל אתכם איך זה שאתם לא מעשנים - תענו בגאווה: התבגרתי גבר, אני סחי.