למה האלימות נגד נשים לא פותחת ישיבות ממשלה? תשאלו את ביבי, הוא כבר יגמגם בשידור חי

בזמן שכולם מתעסקים בהרכבת ממשלה ובשאלה האם כשראש הממשלה מנסה שוב להתחיל לשיר בראיון עיתונאי זה ראוי מצד המראיין להפסיק אותו או לא, גלי קלש חושבת שפספסתם את הרגע הכי חשוב בראיון כשנתניהו נשאר ללא מילים לאחר שנשאל על תנועת ה#METOO ואף הוסיף "מה אני יכול להגיד, דבר טבעי. קורה". זה פחות או יותר מסכם את כל עולם הערכים המצומצם שלו | טור דעה

זמן צפייה: 26:33

נתניהו כנתניהו מוכן לכל תרחיש, הוא לא מופיע בתקשורת כלאחר יד, הוא מדקלם את אותן התשובות כבר שנתיים ברציפות והאמת שגם התקשורת שואלת את אותן שאלות כבר שנתיים ברציפות, ומעטים מאוד הרגעים בהם נתניהו באמת מרגיש לא בטוח באולפנים. אבל אתמול, בראיון מיוחד לאודי סגל במהדורה המרכזית של חדשות 13 זה קרה. משהו חדש ומפתיע שלוקח אותנו לשיח חשוב לא פחות מקורונה, איראן והתיקים של ביבי: ראש הממשלה נשאל על אלימות מינית בריאיון מורחב לקראת בחירות.

במדינה בה אנחנו שומעים כמעט על בסיס יומי כמה תופעת האלימות נגד נשים היא המגיפה האמיתית, מן הראוי שראש הממשלה ייתן את דעתו על הנושא. אבל כשאני רואה את ראש הממשלה שלי מגיב באדישות לתופעה העולמית, אני מבינה שאנחנו רחוקים מפתרון. כי מי שעוקב אחרי הפעילות הפוליטית של ראש הממשלה יודע שמעולם הוא לא הקדיש לנושא יותר מדי זמן ולכן התשובה המנותקת שלו לא מפתיעה.

אז תמשיכו להזדעזע מהסיפורים האיומים של נרצחות, מסורבות גט, נשים שעוברות התעללות מינית ופיזית, אבל הגיע הזמן לדרוש תשובות ומעשים מראש הממשלה שיותר מעשר שנים בשלטון.

הפגנה נגד אלימות נגד נשים
הפגנה נגד אלימות נגד נשים | צילום: מאור רוזנשטיין

יותר מזה, אודי סגל לא ויתר כשנתניהו לא הרחיב בנושא המחאה, ואף מיקד אותו בשאלת המשך: "איך יכול להיות שנתן אשל, שהטריד עובדת במשרד ראש הממשלה, ממשיך להיות חלק מצוות המשא ומתן שלך? אתה מבין מה המסר שעובר לנשים צעירות?". נתניהו כמובן התחמק וטען שהוא לא עובד אצלו, הוא "רק ידיד וחבר". וגם כאן, התחמק נתניהו מהמסר העיקרי. בזמן שהוא טען "הוא עבר את כל הבדיקות והדברים שהוא עבר, והוא שילם על כך מחיר". אז לא, ביבי, נתן אשל ממש לא שילם את חובו לחברה, אבל איזה מרענן זה לדעת שלפעמים אתה כן סומך על מערכת המשפט בישראל.

הריאיון אמש גם הציף שוב את נקודת החולשה של העיתונאים בתקשורת הישראלית - הקורונה חשובה, הביטחון שלנו מול מדינות אויב חשוב לא פחות, הבחירות הרביעיות שעולות למשק הישראלי עוד כמה מיליוני שקלים חשובות, אבל אלימות מינית זה נושא שיותר מראוי מלעלות בריאיון מול ראש הממשלה.

בנימין נתניהו
הגיע הזמן לדרוש תשובות ומעשים מראש הממשלה שיותר מעשר שנים בשלטון | צילום: חדשות 13

מאסנו באותן שאלות ואותן תשובות ידועות מראש: "איך תרכיב ממשלה?" "למה קיבלת מתנות?" "יהיה או לא יהיה עוד סגר?" .התקשורת עסוקה בריב פנימי מי יצליח לגרום לראש הממשלה ליפול בלשונו ולהבטיח הבטחות שאח"כ יוכלו לשדר ולהגיד "הנה הוא שיקר שוב", אבל השאלות החוזרות ונשנות מקבלות את אותן התשובות. רוצים לגרום לו ליפול בלשונו? לנסות להוציא ממנו את האמת? תתחילו לשאול אותו על בעיות בחברה הישראלית שאין לו מושג איך להתמודד איתן, כי הוא בראש מפלגה ללא מצע פוליטי כבר יותר מעשור. תשאלו על אלימות מינית. על רצח נשים. תשאלו למה לא עברו עדיין תקציבים למיגור האלימות, למה אין חקיקה מחמירה יותר, למה אישה בשנת 2021 היא עדיין סוג ב' במדינת ישראל, ואיך זה הגיוני שהוא אפילו לא רואה את הבעייתיות בלקרוא לנתן אשל ידיד וחבר.