גברים, תסתמו את הפה!

לוסי אהריש לא יכולה לשתוק לנוכח התהיות ׳למה הנשים המוטרדות לא מתלוננות בזמן אמת?׳

זמן צפייה: 02:11

בואו נדבר על הארווי ווינסטיין. ובעצם, בואו נדבר על יותר מארבעים נשים אמיצות שהפילו את מלך האוסקרים. ויותר מה, בואו נדבר על כל החכמולוגים שיש להם מה להגיד לכל הנשים ש״נזכרו פתאום שהטרידו אותן מינית״...
תגידו, מאיפה החוצפה שלכם? מאיפה עזות המצח לבוא ולהאשים את הקורבן? אני מנסה להבין, איך אדם מעז לקום ולומר שנראה לו מוזר שאישה לא דיברה ולא התנגדה בזמן אמת… איך זה יכול להיות?!
יכול להיות שהתרגלתם שאנחנו שותקות? יכול להיות שהתרגלתם שאנחנו סותמות את הפה? אולי זה בגלל שסתמו לנו את הפה באיומים, שאם נדבר אנחנו לא נעבוד יותר בעיר הזאת? יכול להיות שבחיים שלכם לא עמדתם מול גבר שהחליט שזה לגיטימי לדבר איתך ופתאום לשלוח יד לעבר החזה שלך ולאחוז בו? אז אני אסביר לכם: את קופאת במקום ולא מבינה מה קרה הרגע… ואחרי שהוא הולך, מחויך מסיפוק, את שואלת את עצמך איך לא הגבת? איך לא דיברת? הרי את אישה חזקה! את בחיים לא תרשי שאף אחד יזלזל בך או יפגע בך, כי את לוחמת ואת לא יודעת לסתום את הפה. ובכל זאת שתקת!
למה? אולי שיתפת עם זה פעולה? אולי עשית משהו שגרם לו לפרש את זה אחרת… ןמה תגידי? ״הוא נגע בי ושתקתי...״? מי יאמין לך? ואז לרגע את אוזרת אומץ ומספרת לאישה אחרת והיא… היא אומרת לך לסתום את הפה, כי אף אחד לא יאמין לך. אז אתם יודעים מה? תסתמו את הפה אתם. אם אין לכם מילת עידוד או תמיכה, אז פשוט תסתמו. כי אתם שמעלים לגבי סימן שאלה, אתם שמפקפקים באמינות שלי, אתם שמאשימים אותי שנזכרתי מאוחר מדי, אתם לא פחות פושעים מאותו הגבר ששכח כנראה שהאישה אותה הטריד היא גם אמא, אחות או בתו…. הוא שכח שהיה ״מאבד את שפיותו לרגע״, כמו שאומרים בעגה המשפטית, אם הוא היה שומע שגבר ניסה לכפות מגע מיני על הבת שלו.
בפעם הבאה שאתם באים לשפוך את הגועל שלכם על אישה, שנייה לפני, תסתכלו בתוך העיניים של הבת שלכם ותגידו לה: את שומעת, ילדה יפה שלי, את מהממת, את מדהימה, את יכולה לעשות ולהגיע לאן שתרצי ושאף אחד לא יגיד לך אחרת…. רק דבר אחד: אם מישהו מנסה לתקוף אותך תסתמי ותתני לו…. גם ככה אף אחד לא יאמין לך…. טוב, ילדה שלי?