נתניהו יהיה ראש ממשלה בישראל כל עוד הוא ירצה בכך

זה נראה רע מאד עבור נתניהו אבל המצהלות מכל עבר מוקדמות מדי. שי גולדן מאמין שהוא ינצח בבחירות במידה ויוקדמו

זמן צפייה: 02:26

זה נראה רע מאד עבור נתניהו, אין להכחיש. רע מאד. אבל המצהלות מכל עבר מוקדמות הרבה הרבה מדי. נתניהו הוא שועל פוליטי וגאון בהישרדות בסדר גודל שטרם ראינו פה. חוט השדרה המוסרי והמחוייבות שלו לאתוס הדמוקרטי הישראלי מצטברים לסכום אפס. הוא הוכיח בעבר - ובהווה הלא רחוק - כי אין לו גבולות ואין סוף לציניות שלו, כמו גם לתחושתו הפנימית העמוקה שהמדינה הזאת היא חלקת אלוהים שניתנה לו ולבני משפחתו בזכות. ומכיוון שהוא אינו חסיד של מלחמות - לזכותו ייאמר - אני מעריך שהוא ייאלץ לשלוף שפן שמן מאד מהשרוול בצוק העיתים הזה עבורו - הקדמת בחירות, ככל הנראה.

הקדמת בחירות תשרת אותו. היא תגרום לשמאל ולמחנה מתנגדיו לבלוע את הצפרדע מתוך אמונה שהנה הפעם הפעם הפעם יצלח הדבר, והאיש יוחלף בקלפי. אפס כי הם שבים וטועים וטועים שוב ושוב. כדרכם. הנרטיב של נתניהו הנרדף וקורבן החיסול הפוליטי אומץ היטב על ידי תומכיו, ומתחיל לחלחל גם לקהלים אחרים. נתניהו ינצח בבחירות - גם מכיוון שהמחנה שמולו אינו מאורגן וסובל מפיצול ושנאה פנימית אדירה; וגם מכיוון שמרבית הציבור בישראל נוטה ימינה, והמספרים הולכים ומצטברים לכיוון זה ולא להיפך. יש להכיר במציאות. נתניהו ינצח בבחירות, יציג זאת כמנדט שקיבל מהציבור ואמון שזכה לו מהעם וינציח את הקרע ההרסני בין זרועות החוק והשלטון לבין הציבור. הוא ינצח בבחירות, ומעמדה זו, של ראש ממשלה שקיבל את אמון הציבור, בו, בדרכו ובנרטיב שלו, הוא יצליח למסמס ולחסל לאט ובשיטתיות את המוטיבציה של זרועות החוק והמשפט להרשיעו.

אני שב ואומר: נתניהו יהיה ראש ממשלה בישראל כל עוד הוא ירצה בכך. הוא לא יתפטר ולא ייבצר ולא ישעה את עצמו. החגיגות מוקדמות מדי. השמועות על מותו (הפוליטי) היו מוגזמות ומוקדמות.

ביבי ייצא מחיינו רק, אבל רק, כשהבוחר יראה לו את הדרך החוצה. והבוחר בישראל מעדיף ביבי. תאהבו זאת אם לאו, זאת המציאות. והבחירות שתיכף יוקדמו יוכיחו זאת שוב.

מבטיח לשתף את הדיבור הזה בערב היוודע תוצאות הבחירות.