כל הפייק ניוז סביב גירוש הפליטים

רוצים לדבר על תכנית גירוש הפליטים שמדינת ישראל מתכוונת להוציא לפועל? אולי נדבר קודם על כל הפייק ניוז סביב הנושא

זמן צפייה: 02:00

יגאל שתיים, פעיל חברתי:

רוצים לדבר על תכנית גירוש הפליטים שמדינת ישראל מתכוונת להוציא לפועל? אולי נדבר קודם על כל הפייק ניוז סביב הנושא:

  1. אין בישראל מסתננים מאפריקה. כן, שמעתם נכון. כל פליט ופליטה התקבלו יפה בגבול סיני על ידי צה״ל שהמתין להם, ומלבד מים, טיפול רפואי ונעליים - הם גם קיבלו ויזה, אותה הם אמורים לחדש מדי חודשיים במשרד הפנים, וכרטיס אוטובוס לתל אביב. זה לא נשמע כמו הסתננות אלא יותר כמו ׳וולקאם טו יזראל׳.
  2. מרגיעים אתכם שלא צריך לדאוג כי הם לא פליטים? חפשו רגע בגוגל את ׳אריתריאה׳ ותלמדו שיש בה דיקטטורה דכאנית, או חפשו ״סודאן״ ותלמדו שיש בה מלחמות ורצח עם כבר שנים- לכן בורחים משם מיליוני בני אדם לכל העולם.
  3. המדינה טוענת שהיא דואגת לפליטים לפני שהיא מעיפה אותם החוצה? לא ממש. פליטים שגורשו בעבר לרואנדה, דיקטטורה שמפרה זכויות אדם, או ״עזבו מרצון״ לנוכח איומים של כליאה אם יסרבו – לקחו להם את המסמכים, והם גרים ברחוב במקרה הטוב, או ממשיכים ללוב ונרצחים על ידי דאע״ש במקרה הממש לא טוב. אני מכיר אישית ילדים שהלכו לגן ולבית ספר פה בערד - גורשו לדרום סודאן בשנת 2014 ולא שרדו. מתו.
  4. בגין, שהיה ראש ממשלה מטעם הליכוד אימץ פליטים ויאטנמים ואמר: ״עם ישראל, שידע רדיפות ויודע, אולי יותר מכל עם אחר, משמעות המושג פליט, לא יכול היה לראות בסבלם של אומללים אלה״. מה קרה לחמלה שלנו מאז?
  5. נכון, יש בעיה של צפיפות בדרום תל אביב. אבל אם הממשלה הייתה מעודדת פליטים לגור באזורים אחרים בארץ - בעזרת תעסוקה בחקלאות, בניה ותעשיה - במקום ייבוא עוד ועוד עובדים זרים - היו פחות פליטים בדרום תל אביב.

ולסיום, מילה אחת על השואה, ברשותכם: רוב היהודים ששרדו את השואה וברחו בזמן, כמו בני משפחתי - היו פליטים, ושרדו בזכות המדינות והאזרחים שהושיטו יד כשהיו היו תלויים בין מדינה למדינה.

כעת תורנו להושיט לפליטים יד.

 

עוד בדיבור:

הדעה הנגדית: לפני שדואגים לפליטים, בואו נדאג לתושבי דרום ת"א